01. 05 tm 07 September San Francisco

20 april 2021 - San Francisco, California, Verenigde Staten

In 2018 heb ik voor de eerste keer een reisverslag bijgehouden. Van de reizen 2009-2017 heb ik wel de route / overnachtingsplekken en natuurlijk de foto's, maar geen reisverslag. Omdat ik het toch leuk vind als deze reizen ook op het blog staan ( dan is het compleet )  zijn de verslagen van deze reizen gemaakt met behulp van oude aantekeningen en de zelf gemaakte route. Het is dus geen "live" verslag maar vanaf 2012 wel van dag tot dag, en geeft wel een goede impressie van de gemaakte reizen.

Er was nog een lichte twijfel, de camperreis van 2013 is goed bevallen. Gaan we 3 weken met een camper of toch een auto en hotels? Het is dat laatste geworden, en net als in 2012 hebben we zelf de route samengesteld en alles bij het reisburo geboekt. Nu de route vaststaat is er tijd genoeg om uit te zoeken wat we allemaal willen.

• 01. 05 tm 07 September San Francisco
  • 02. 07 tm 12 September van San Francisco via Highway 1 naar San Diego
  • 03. 12 tm 18 September van San Diego via Joshua Tree NP naar Phoenix
  • 04. 18 tm 20 September van Phoenix naar Holbrook (  Petrified Forest NP )
  • 05. 20 tm 22 September van Holbrook via Little Painted Desert en Coal Mine Canyon naar de Grand Canyon
  • 06. 22 tm 26 September van Grand Canyon via Bluff  ( Valley of the Gods / Goosenecks SP ) en Moab ( Canyonlands NP ) naar Salt Lake City

We blijven 3 nachten in San Francisco, zodat we 2 volle dagen hebben en overal ruim de tijd voor kunnen nemen. Ons hotel ligt heel centraal, alles op loopafstand, de auto kan in de parkeergarage blijven. Daar hebben we trouwens niet goed over nagedacht, achteraf hadden we beter de auto kunnen oppikken als we San Francisco weer verlaten, dat had aardig wat parkeerkosten gescheeld.

San Francisco is een fijne stad om in rond te slenteren, wij lopen het liefst zoveel mogelijk. Dan kun je de sfeer van de stad goed proeven en zie je meer dan wanneer je alles met openbaar vervoer doet. Maar dan moet je natuurlijk wel tijd genoeg hebben, daarom hebben we 2 volle dagen gepland. De sfeer is heel relaxt, heerlijk om hier te zijn. Uiteraard naar de Golden Gate Bridge, we lopen naar de overkant en maken daarvandaan mooie foto's

Golden Gate Bridge

Golden Gate Bridge

Fishermans Wharf  en de pier

De PierIn de haven

Lombard Street, de auto's slingeren in bochten langs de straat omlaag

Lombard Street

Uiteraard de Cable Car

Cable Car

Kortom, we genieten en de dagen vliegen voorbij, voordat we het weten gaan we San Francisco alweer verlaten. Nu de prachtige Highway 1 tot aan San Diego.

Overnachting: Handlery Hotel. Temperatuur +/- 16 graden

Handlery Hotel