01. 05 tm 09 April Chicago - Fruita Colorado

15 mei 2021 - Fruita, Colorado, Verenigde Staten

In Oktober 2018 heb ik voor de eerste keer een reisverslag bijgehouden. Van de reizen 2009-2017 heb ik wel de route / overnachtingsplekken en natuurlijk de foto's, maar geen reisverslag. Omdat ik het toch leuk vind als deze reizen ook op het blog staan ( dan is het compleet )  zijn de verslagen van deze reizen gemaakt met behulp van oude aantekeningen en de zelf gemaakte route. Het is dus geen "live" verslag maar vanaf 2012 wel van dag tot dag, en geeft wel een goede impressie van de gemaakte reizen.

Ook dit jaar hebben we weer voor een wegbrengspecial gekozen, dit bevalt heel goed. Omdat we nu wat meer naar het Noorden willen, leveren we de camper in Denver in en gaan in April.  Alwie en Agnes gaan weer mee, net als voorgaande jaren ieder met een eigen camper maar wel samen reizen. We hebben nu een camper bij El Monte geboekt, deze is een heel stuk goedkoper dan Road Bear. Met Road Bear hebben we goede ervaring ( goede service ) maar we gaan het toch proberen. Net als voorgaande jaren eerst naar een hotel op het vliegveld en worden we de volgende ochtend om 06.00 uur opgehaald om naar Middlebury te reizen. El Monte heeft bij  een KOA camping bij Middlebury alle campers staan die opgehaald worden. Er zijn ook reizigers die daar meteen een plekje hebben gereserveerd om rustig te beginnen, maar dat doen wij niet. Meteen kilometers ( mijlen ) vreten! De mannen zijn wel een beetje teleurgesteld, want we krijgen een C22, dat is de kleinste camper. Naar Denver wordt alleen een C22 gebracht er worden daar blijkbaar niet zoveel grotere campers verhuurd.

El Monte C22

We zijn al vroeg aan de beurt en rijden op tijd weg, eerst naar de Walmart om boodschappen in te slaan en dan rijden. Tot aan Fruita Colorado rijden we in 4 dagen 1440 mijl, en dan is het gedaan met de lange reisdagen. De eerste 2 nachten was het koud, het vroor +/- 7 graden, maar gelukkig deed in beide campers de verwarming het goed. Dat hebben we helaas wel anders meegemaakt.  Onderweg ligt nog sneeuw, en we hebben geluk want 2 dagen geleden was de weg nog afgesloten!

sneeuw onderweg

El Monte C22

In Fruita Colorado hebben we een mooi plekje in het James M Robb SP gevonden. We blijven hier 1 nachtje en gaan door naar Moab. Op de terugweg zijn we van plan hier wat langer te staan.