02. 07 tm 12 September van San Francisco via Highway 1 naar San Diego

24 april 2021 - San Diego, California, Verenigde Staten

Vandaag staat de prachtige route van San Francisco via Highway 1 naar San Diego op het programma.  In een keer rijden is te lang, dus we hebben een overnachting in Prismo Beach ingepland. Zo hebben we de tijd om, als we dat willen, de auto uit te gaan en te genieten van de mooie omgeving. Voordat we echt op pad gaan, eerst een stop langs de Wallmart. Daar halen we een koelbox, 2 stoeltjes, voorraadje water / frisdrank / wijn / broodjes enz. Het is lekker om, als we onderweg zijn alles voor de lunch bij ons te hebben en op een mooi plekje een broodje te eten.

Deze route is echt genieten, onze eerste stop is Bean Hollow State Beach, een klein strandpark net ten zuiden van San Francisco. Het ligt direct langs Highway 1 (Cabrillo Highway), ongeveer 17 mijl ten zuiden van Half Moon Bay en 30 mijl ten noordwesten van Santa Cruz. Direct beneden de zuidelijke parkeerplaats ligt een klein zandstrand, ook bij de noordelijke parkeerplaats kan je afdalen naar een smal stukje zandstrand. Beide zandstranden zijn van elkaar gescheiden door een prachtig rotsstrand. Het is mogelijk om via de rotsachtige ondergrond van het ene naar het andere zandstrand te lopen, dit kan alleen als het eb is. Het is hier prachtig, hebben er ruim de tijd voor genomen, rondgewandeld en op de rotsen zitten genieten.

Bean Hollow State BeachBean Hollow State Beach

Bean Hollow State Beach

Vlak langs Highway 1, bij Piedras Blancas, ligt een zee olifanten kolonie. Mooi om te zien, ze liggen lekker in de zon met een houding van "wie doet me wat"

Zee olifanten kolonie Piedras Blancas

Zee olifanten kolonie Piedras Blancas

Onderweg stoppen we diverse keren op mooi plekjes, lopen lekker een stuk langs het strand, kortom tijd is van geen betekenis en we genieten.

Highway 1Highway 1Highway 1Highway 1

Highway 1

Een overnachting in Prismo Beach in het BW Plus Shore Cliff Hotel en daarna door naar San Diego. We moeten uiteraard door Los Angeles, daar zag ik wel een beetje tegenop omdat ik de drukte van 2009 nog in mijn hoofd had. Maar het viel gelukkig erg mee, en waren vrij snel Los Angeles weer uit.

In San Diego blijven we 3 nachten. De eerste dag gaan we naar Point Loma, een ruig schiereiland dat zijn faam dankt aan Cabrillo National Monument, een park met paden, getijdenpoelen en tentoonstellingen over de geschiedenis van Californië. Sunset Cliffs Natural Park is een populaire plek om naar de zonsondergang te kijken, en bij Liberty Station, een voormalig trainingscentrum van de marine, vind je levendige restaurants en winkels. Op de nabijgelegen Shelter en Harbor Islands zijn diverse visrestaurants gevestigd, en bij Humphreys Concerts by the Bay kun je terecht voor livemuziek.Point Loma bij San DiegoPoint Loma bij San Diego

Point Loma bij San Diego

De volgende dag wandelen vanuit ons hotel richting downtown San Diego en naar de haven. Rondslenteren, kopje koffie, broodje, heerlijk.

San Diego

San Diego

Overnachting Best Western Hacienda Hotel Old Town San Diego ( 28 graden ) hier blijven we 3 nachten.

Best Western Hacienda Hotel Old Town San Diego