02. 09 tm 14 April Fruita Colorado - Moab

15 mei 2021 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Onze volgende bestemming is Moab, hier willen we 4 nachten blijven. Op http://www.campenium.com heb ik de Willow Springs Trail Dispersed Camping BLM gevonden, net ten noorden van Moab aan de 191. Hier kunnen we gratis staan, het is een groot gebied en we vinden een mooi plekje voor beide campers. Als we weg gaan laten we 1 camper staan, zo zijn we verzekerd van onze plaats en het is niet nodig met 2 campers te rijden als we weer terug gaan. We blijven 3 nachten hier en gaan 1 nacht in Moab staan. Dan kunnen we weer water vullen / dumpen / wassen en boodschappen aanvullen.

Willow Springs Trail Dispersed Camping BLM

Willow Springs Trail Dispersed Camping BLM

We hebben verschillende bezienswaardigheden op ons verlanglijstje staan. Voor Ruud en mij zijn het "oude bekenden" maar dat hebben we deze reis meer. Maakt voor ons niets uit, we vinden het allebei zo'n mooie omgeving dat we niet uitgekeken raken.

Canyonlands NP en Dead Horse Point SP, deze keer geen regen maar wel een harde wind die ons zandstraalt. Daar hebben we 's middags bij de camper ook last van, daardoor kunnen we niet buiten zitten.

Dead Horse Point SPDead Horse Point SPDead Horse Point SP

Dead Horse Point SP

Arches NP , zijn wij de eerste keer in 2009 geweest. Toen vond ik de wandeling naar de Delicate Arch te zwaar en durfde het niet aan. Nu ben ik ouder maar wel sportiever en wandel zo naar boven😊. En dat laatste geldt voor ons alle 4, soms even rustig aan maar we redden het allemaal.

Arches NP Delicate Arch

Arches NP

In Arches NP brengen we de hele dag door, wat een heerlijk park is dit toch. Het is een beetje fris, maar dat is niet erg.

Arches NPArches NPArches NPArches NP

Arches NP

En natuurlijk de wandeling naar de Corona Arch, net buiten Moab aan SR 279

Corona Arch

's Avonds in Moab natuurlijk nog een beetje rondslenteren, ergens wat eten en winkeltjes in.