02. 09 tm 14 Oktober Old Orchard Beach - White Mountains - Boston

14 mei 2021 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Als we 's morgens uit Old Orchard Beach wegrijden, besluiten we onderweg ergens te gaan ontbijten. Dat is een goede beslissing, we ontbijten bij een typisch Amerikaanse diner. Leuk en lekker. Ons volgende hotel is in Conway, voordat we daar naar toe gaan eerst maar eens wat boodschappen doen. We vinden het alle 4 leuk om in zo'n grote supermarkt rond te kijken wat er allemaal verkocht wordt. In Conway is ook een outlet, daar brengen we een paar uur door, drinken koffie en eten een ijsje. En slagen voor wat leuke kleren!

Vanuit Conway maken we een mooie autorit naar Mount Washington State Park. De 1.917 meter hoge top van Mount Washington is de hoogste berg van Noordoost-Amerika. Mount Washington staat bekend om het zware, onvoorspelbare weer. 76 jaar lang, van 12 april 1934 tot 2010, hield Mount Washington het wereldrecord voor de hoogst gemeten windsnelheid op Aarde (372 km/u).Mount Washington

Mount WashingtonMount Washington

Mount Washington

Onderweg komen we langs diverse Covered Bridges, dat is een brug met een dak en dichte zijkanten.

Covered Bridge

Covered Bridge

Ook maken we mooie wandelingen en genieten van het prachtige weer en de mooie herfstkleuren

wandeling in de White Mountainswandeling in de White Mountainswandeling in de White Mountainswandeling in de White MountainsWhite MountainsWhite MountainsWhite MountainsWhite Mountainswandeling in de White Mountains

White Mountains

Veel te snel is het weer tijd om verder te gaan, we maken het rondje af en gaan weer terug naar Boston. Als we bij Boston in de buurt komen begeeft de TomTom het weer, doet het af en toe. Net genoeg om te zien in welke richting we moeten rijden en waar ongeveer het hotel ligt. Uiteindelijk gelukt om het hotel te vinden! Na het inchecken gaan Ruud en George de auto inleveren op het vliegveld en komen met de metro terug. In Boston hebben we geen auto nodig en parkeren is duur. Als we naar het vliegveld gaan nemen we wel een taxi.  Als de mannen terug zijn wandelen we wat in de buurt rond en gaan 's avonds lekker uit eten. Het hotel ligt centraal en er is keus genoeg.

In Boston hebben we een volle dag en de volgende ochtend wandelen we op ons gemak richting de bezienswaardigheden. Lopen uiteraard de Freedom Trail.

BostonBostonBostonBoston

Boston

Aan het eind van de dag wandelen we langs de Charles River Esplanade terug naar het hotel. We gaan nog een tijdje op een bankje zitten, halen een koffie en genieten van het uitzicht. Boston is mooi, maar we missen toch een beetje de rust en de natuur. Achteraf hadden we het misschien andersom moeten doen ( beginnen in Boston en eindigen in de White Mountains ).

En dan zit het er weer op. We hebben een heerlijke week gehad, de mooie herfstkleuren in de White Mountains zijn echt een aanrader. Ook de kust tussen Boston en Portland is super met leuke kleine dorpjes en mooie autoroutes. En we hebben veel geluk gehad met het weer.