03. 20 tm 25 Maart Guadalupe Mountains NP - Willcox - Saguaro NP

11 mei 2021 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

We hebben genoten van dit park, maar het is weer tijd om verder te gaan. Het Chiricahua National Monument staat al een tijd op mijn verlanglijstje, maar het heeft nog nooit echt goed in de route gepast. Vanuit Guadalupe Mountains NP is het goed te doen en ik heb gelezen dat het in de buurt van Chiricahua NM mogelijk is om te boondocken. Het laatste stuk wordt de weg steeds smaller en zelfs een dirt road. Absoluut een mooie weg, maar met de camper niet echt prettig, alles rammelt. Maar we hebben het gered en gaan eerst op zoek naar de boondockplek. Helaas konden we het niet vinden en in het park is geen plek meer. Het is al wat later omdat we onderweg boodschappen hebben gedaan en alle tijd hebben genomen. Daarom besloten om terug naar Wilcox te rijden en daar te overnachten, morgen een nieuwe kans voor het park. Onderweg gaat steeds een rood lampje branden ( motor management ) en omdat we het niet vertrouwen met Road Bear gebeld. Zij geven aan dat het geen kwaad kan als het blijft branden, maar als het gaat knipperen moeten we meteen terugbellen. Mmm nou ja we zien wel. In Wilcox vinden we een camping, lopen een beetje in het stadje rond maar er is niet veel te doen.

De volgende dag gaan we al vroeg op pad richting Chiricahua NM, we zijn van plan hier ruim de tijd te nemen en dan richting Tucson te gaan. Maar helaas, als we een kwartiertje onderweg zijn begint het lampje te knipperen en de camper gaat steeds langzamer rijden. Dit is niet goed! Weer met Road Bear gebeld, en op hun advies gaan we naar een garage in Wilcox, zij kunnen misschien helpen. De monteur doet zijn best, maar kan het niet vinden / oplossen. Bij Road Bear weten ze het dan ook niet, en we spreken af dat we voorzichtig naar Tucson rijden, ze gaan overleggen en we worden teruggebeld. Zijn nu wel heel blij met onze eigen telefoon, want nu zijn we van niemand afhankelijk en kunnen gewoon gaan. De camper blijft gelukkig gewoon rijden, de medewerker van Road Bear belt terug, als we aangeven op welke camping we gaan staan komt iemand uit Las Vegas om een andere camper te brengen. Goede service! We waren toch al van plan om naar de Gilbert Ray Campground te gaan, we zijn daar nu alleen wat eerder. Maar dat geeft niet het is een mooie camping.

Gilbert Ray Campground

In de loop van de volgende ochtend arriveert onze vervangende camper, we krijgen een luxe C30, dus daar zijn we wel blij mee. Op deze campground blijven we 5 nachten en gaan vanuit hier op pad.

Wandelen in de omgeving van de campground:

Saguaro NP

Mission San Xavier Del BacMission San Xavier Del Bac

Mission San Xavier Del Bac

Beetje luieren en lezen;

Gilbert Ray Campground

Kortom, de dagen vliegen voorbij en voordat we het weten is het weer tijd om verder te gaan en deze mooie plek te verlaten.