04. 20 tm 27 April Goblin Valley SP - Fruita Colorado - Glenwood Springs - Denver

15 mei 2021 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Aan het begin van de reis hebben we 1 nachtje op James M.Robb SP overnacht. De omgeving is mooi, we willen naar het Colorado NM en gaan kijken of er daar nog een plekje voor een paar nachten voor ons is. Als we aankomen, is het nog te vroeg het is nog niet zeker of er nog mensen uitchecken. Dan gaan we eerst maar boodschappen doen in Fruita en komen later terug. Klokslag 11.00 uur staan we weer bij de receptie, en er is wel plaats voor ons op de overflow. Geen idee waarom dat zo heet want het zijn de mooiste plekken van het park! Dit uitzicht als we voor de camper zitten, helemaal aan de rand van de campground. Wij zijn blij.

James M. Robb State Park

Het plan was om naar Colorado NM te gaan, en dat doen we ook. Maar er zijn werkzaamheden waardoor we maar een gedeelte van de weg kunnen rijden en dan dezelfde weg weer terug. Jammer, maar niets aan te doen. Vlak bij het park is de Devils Canyon, daar lopen diverse wandelingen. Hier vermaken wij ons wel, het is een mooi gebied

wandeling Devils Canyon vlak bij de campingwandeling Devils Canyon vlak bij de camping

wandeling Devils Canyon vlak bij de camping

's Avonds weer een kampvuurtje en een mooie zonsondergang

James M. Robb State ParkJames M. Robb State Park

James M. Robb State Park

We blijven nog een dag, verder niets in de planning en dat is ook wel eens lekker.

De volgende dag gaan we naar Glenwood Springs, hier blijven we 3 nachten.  Vlak bij Glenwood Springs is Hanging Lake. Dit heldere, turkooizen meer ligt op de rand van de Glenwood Canyon. De groene bomen, hangende tuinen, hoge rotswanden en watervallen maken van Hanging Lake een sprookjesachtig tafereel. Het is een pittige wandeling, gaat steil omhoog, maar absoluut de moeite waard.

Hanging LakeHanging LakeHanging LakeHanging Lake

Hanging Lake

Ook lopen we de 11 km lange  Jess Weaver Trail langs de origineel genaamde No Name Creek.

Jess Waver Trail langs de No Name Creek

Jess Waver Trail langs de No Name Creek

Verder nog een dagje Glenwood Springs in, met de Iron Mountain Tramway ( viel een beetje tegen ) In dit gebied is genoeg te doen.

En voordat we het weten is het tijd om verder te reizen, we hebben nog 1 nachtje in Chatfield SP ( deze wel geboekt om zeker te zijn van een overnachting ) vlak bij de inlever locatie van de camper. Dit is een mooie campground, achteraf hadden we hier wel wat langer willen staan. Maar ja, je kunt niet alles hebben en er zullen keuzes moeten worden gemaakt. Nog 1 avond bij het kampvuur en dan is de vakantie echt voorbij.

Bij El Monte is de shuttle vanuit Denver niet inbegrepen en als we een taxi gaan regelen komen we erachter dat dit $100 kost...........daar hadden we niet op gerekend en ook niet over nagedacht. Gelukkig kunnen we de kosten delen😊

Het was super, Colorado was een nieuwe staat voor ons maar erg mooi. Hier willen we zeker naar terug. In totaal ruim 2600 mijl / 3000 km gereden in 3 weken. Het weer was over het algemeen goed, ( bijna ) geen regen gehad. Kou is niet erg, als de zon maar schijnt. En het mooiste is.........we hebben onze volgende vakantie in Oktober al geboekt. Dan gaan we 2 weken naar Colorado en New Mexico. Alwie en Agnes gaan dan niet mee, zij zijn in dezelfde periode in Canada.