1. 6 tm 10 Maart Chicago - El Morro NM - Petrified Forest NP

7 mei 2021 - Petrified Forest National Park, Arizona, Verenigde Staten

In 2018 heb ik voor de eerste keer een reisverslag bijgehouden. Van de reizen 2009-2017 heb ik wel de route / overnachtingsplekken en natuurlijk de foto's, maar geen reisverslag. Omdat ik het toch leuk vind als deze reizen ook op het blog staan ( dan is het compleet )  zijn de verslagen van deze reizen gemaakt met behulp van oude aantekeningen en de zelf gemaakte route. Het is dus geen "live" verslag maar vanaf 2012 wel van dag tot dag, en geeft wel een goede impressie van de gemaakte reizen.

Vorig jaar zomer kregen we een aanbieding in de mail, wegbrengspecial 2016: nieuwe camper ophalen bij de fabriek in Middlebury en inleveren in Las Vegas. Dat was ons in 2013 goed bevallen, en nu hebben we ruim 3 weken dus het kan een stuk rustiger. Onze vrienden Alwie en Agnes zijn door onze verhalen ook enthousiast geworden en boeken ook. We gaan met 2 campers. De route staat inmiddels vast, alleen in Snow Canyon SP hebben we geboekt omdat we hier wel graag willen staan. En met 2 campers is het misschien wat lastiger om een plekje te vinden, de overige overnachtingsplekken zien we wel.

• 01. 06-mrt Amsterdam - Chicago overnachting BW o'Hare
  • 02. 07-mrt o Hare Airport ( Middlebury ) - Logansport
  • 03. 08-mrt Logansport - Philipsburg
  • 04. 09-mrt Philipsburg - Amarillo
  • 05. 10-mrt Amarillo -  El Morro NM
  • 06. 11-mrt El Morro  NM - Holbrook ( Petrified Forrest NP )
  • 07. 12-mrt Petrified Forrest NP
  • 08. 13-mrt Holbrook  - Cottonwood Dead Horse SP
  • 09. 14-mrt Cottonwood Dead Horse SP - Williams
  • 10. 15-mrt Williams - Cameron (Grand Canyon )
  • 11. 16-mrt Cameron - Page Lone Rock Campground
  • 12. 17-mrt Page
  • 13. 18-mrt Page Lone Rock - Springdale ( Zion NP )
  • 14. 19-mr  Zion NP
  • 15. 20-mrt Springdale  - Snow Canyon SP
  • 16. 21-mrt Snow Canyon SP
  • 17. 22-mrt Snow Canyon - Valley of Fire  ( Overton )
  • 18. 23-mrt Valley of Fire  ( Overton ) - Valley of Fire SP
  • 19. 24-mrt Valley of Fire SP
  • 20. 25-mrt Valley of Fire SP - Las Vegas Fremont Street
  • 21. 26-mrt Las  Vegas camper inleveren. Overnachting Mardi Gras hotel
  • 22. 27-mrt Las  Vegas -  Chicago
  • 23. 28-mrt Chicago - Doetinchem

Op 5 maart komen Alwie en Agnes bij ons, zij laten de auto bij ons staan en we gaan met zn vieren naar het Van der Valk Hotel Schiphol. Dit is een relaxt begin van de reis, de auto kan daar blijven staan, er gaat een shuttle van het hotel naar Schiphol. 's Avonds alvast een eerste vakantiedrankje in de bar! We vliegen om 11.00 uur en na een voorspoedige reis zijn we om 13.20 uur ( plaatselijke tijd ) geland. Er rijdt ook een hotelshuttle, daar moeten we wel wat geduld voor hebben maar uiteindelijk zijn we dan toch in het hotel. Inchecken, spullen naar de kamer en omdat het nog vroeg is, willen we de metro downtown Chicago nemen. Met de hotelshuttle kunnen we weer naar het vliegveld en daar nemen we de metro. Prima geregeld zo.

ChicagoChicago

Chicago

Lekker rondslenteren, eten bij de Panda Express en met de metro weer terug. De jetlag begint toe te slaan, tijd om naar bed te gaan. Maar het was wel fijn om actief te zijn, anders hou je het helemaal niet vol.

De volgende ochtend worden we al om 06.00 uur opgehaald, weer 2 bussen vol en in Middlebury gaat het redelijk snel. Er staan heel wat campers klaar om opgehaald te worden

Camper ophalen in Middlebury

Camper ophalen in Middlebury

Eerste stop is de Walmart in Goshen en nadat we inkopen hebben gedaan rijden we door tot Logansport voor de eerste overnachting. Een paar lange reisdagen, planning is om in El Morro NM te gaan wandelen. We vinden hier een kleine camping vlak bij El Morro NM met een beetje hippie sfeer. Niets bijzonders en de douche maar niet gebruiken, verder prima. 's Avonds heerlijk bij het kampvuurtje gezeten.

Camping bij El Morro

Camping bij El Morro

Gelezen over El Morro NM:  Centraal staat een rots (El Morro of Inscription Rock). Door de bijzondere vorm en doordat er vroeger water te vinden was, was het een baken en een rustpunt voor reizigers. Veel van die reizigers die langs El Morro trokken lieten inscripties achter in de rots. De eerste inscripties (petroglyphen) zijn van de indianen die al heel lang in dit deel van Amerika woonden. Rond 1600 'signeerden' Spanjaarden de rots. En vanaf 1849 deden Amerikaanse kolonisten die naar het westen trokken, hetzelfde. Het is heel bijzonder om aan de hand van de namen die in en op de rots zijn aangebracht min of meer de geschiedenis van Amerika te herbeleven.

's Morgens blijkt dat de kachel in de camper van Alwie en Agnes het niet doet, ze hebben het koud gehad vannacht. Vandaag gaan we wandelen in El Morro NM, we zijn al vroeg wakker en op tijd op pad.

Ice CaveEl MorroEl Morro

El Morro

Mooie wandelingen gemaakt, onderweg ons broodje gegeten en daarna naar Ice Cave en Bandera Volcono in Grants. Leuk om te zien maar niet heel bijzonder

Ice Caves

Bandera Volcano

Aan het eind van de dag komen we bij Petrified Forest NP. Ik had op http://www.campendium.com gezien dat bij de zuidingang van het park ( bij het Chrysal Forest Museum ) boondock plekken zijn. Voor de zekerheid even binnen gevraagd, maar geen probleem hier kunnen we staan.  We blijven hier 2 nachten.