1. San Francisco

4 april 2021 - Nederland, Nederland

In 2018 heb ik voor de eerste keer een reisverslag bijgehouden. Van de reizen 2009-2017 heb ik wel de route / overnachtingsplekken en natuurlijk de foto's, maar geen reisverslag. Omdat ik het toch leuk vind als deze reizen ook op het blog staan ( dan is het compleet )  zijn de verslagen van deze reizen gemaakt met behulp van oude aantekeningen en de route. Het is dus geen "live"verslag en niet van dag tot dag, maar geeft wel een goede impressie van de gemaakte reizen.

Helaas heb ik nog maar foto's van een deel van de reis ( tot de Grand Canyon ) en mis ik ook foto's van de eerste weken. Vandaar dat er maar een paar foto's bij de verslagen staan.

In oktober 2009 voor het eerst naar Amerika, we hebben al heel wat van de wereld gezien maar meestal met een groep. Dat is altijd goed bevallen, maar we willen nu toch ook eens samen en alles zelf uitzoeken.  De keus is al snel op Amerika gevallen, en dan natuurlijk ( zoals voor zovelen ) het Zuidwesten. We kiezen voor een auto / hotel reis, waarbij de hotels al zijn geboekt en de route al vastligt. De eerste keer naar Amerika, geen idee waar je voor moet kiezen en wat we dan zouden willen zien. Vandaar dat dit voor ons een goede optie is.

We vliegen op San Francisco en blijven daar 3 nachten. Ons hotel ligt vrij centraal, en de eerste ochtend zijn we door de jetlag natuurlijk al heel vroeg wakker. We gaan lekker naar buiten en zien langzaam de stad ontwaken, super!

PICT0003Pier 39 San FranciscoGolden Gate Bridge San Francisco