12. 15 oktober Bryce Canyon NP

16 april 2021 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Bryce Canyon National Park is een van de mooiste nationale parken van Amerika. De hoefijzervormige kloof staat vol muren en torens in uiteenlopende kleurschakeringen. Het meest bijzonder zijn de hoodoos; smalle rotspilaren. Je hebt toegang tot Bryce Canyon National Park via de 29 kilometer lange Rim Road. Deze weg volgt grofweg de kloofrand en eindigt 366 meter hoger aan de andere kant van het park, bij Rainbow & Yovimpa Point. Je kunt het beste de Rim Road helemaal af rijden naar Rainbow & Yovima Point. Hier kun je eenvoudig omkeren. Op de terugweg heb je de beste toegang tot de uitkijkpunten en startpunten van trails, die direct aan je rechterzijde liggen.

In 2009 waren we hier ook, maar toen was er te weinig tijd om wandelingen te maken en hebben we ons beperkt tot de uitzichtpunten. Vandaag in de herhaling dus. Vanochtend rustig aan gedaan, we waren tegen 10.00 uur in het park, eerst met de auto langs de uitzichtpunten.  Wat is het toch een mooi park. Er is ruime keus uit wandelingen van eenvoudig tot zwaar, vandaag gekozen voor de Peekaboo wandeling van 8,8 km. Best steil met een hoogteverschil van 244 meter, steeds stijgen en dalen. In oktober is dit goed te doen, maar in de zomer is het vast afzien. Het is heel mooi om zo tussen de hoodoo's te lopen en van de omgeving te genieten.

Bryce Canyon NPBryce Canyon NPBryce Canyon NPBryce Canyon NPBryce Canyon NP

Tegen 17.30 uur weer bij het hotel, dat ligt vlak bij het park, dus ook niet zoveel gereden vandaag. Het was weer een super dag.

Overnachting; Ruby's Inn