15. 18 oktober Death Valley NP Mosaic Canyon

16 april 2021 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een wat relaxte dag in gedachten. Direct ten westen van Stovepipe Wells en de Sand Dunes ligt Mosaic Canyon. Gepolijste marmeren muren en vreemde mozaïekpatronen maken deze kleine canyon populair. Sommige delen van de gedraaide lagere canyon zijn erg nauw: je kunt er niet naast elkaar lopen. De weg naar de parkeerplaats is een onverharde weg van ongeveer drie kilometer lang. Vervolgens kom je na een paar honderd meter lopen in de canyon terecht, waar je nog eens twee tot drie kilometer verder kunt wandelen. Het is een mooie wandeling en absoluut niet zwaar. Ook hier zijn we weer " alleen op de wereld" dat is toch echt wel genieten.

Mosaic Canyon Death Valley NPMosaic Canyon Death Valley NPMosaic Canyon Death Valley NPMosaic Canyon Death Valley NP

De rest van de dag maken we een autorit door deel van Death Valley. Als we terug zijn bij het hotel weer relaxen aan het zwembad.