3.  14 tm 18 Maart Williams - Grand Canyon NP - Coal Mine Canyon - Horse Shoe Bend - Page

7 mei 2021 - Lone Rock Beach Campground, Utah, Verenigde Staten

Vanuit Williams is het een uurtje rijden naar de Grand Canyon. We vertrekken op tijd, parkeren beide campers en lopen richting de Rim. Wat blijft dit toch een machtig gezicht, we zijn hier al vaker geweest maar dit blijft mooi.

Grand Canyon NPGrand Canyon NP

Grand Canyon NP

Wandelen een heel stuk langs de Rim en willen dan een shuttle bus nemen. Maar dat bedenken meer mensen😒wat is het druk! Uiteindelijk lukt het om alle 4 in dezelfde bus te komen........We verlaten het park via de 64 met het plan nog uitzichtpunten mee te pikken. Maar dat is een illusie, we kunnen nergens parkeren en zeker niet met 2 campers. Jammer, maar niets aan te doen. Vroeg in de avond zijn we in Cameron en vinden een prima plekje op de camping tegenover de Cameron Trading Post.

Na een rustige avond / nacht gaan we vandaag naar Lone Rock Beach Campground in Page waar we 2 nachten willen staan. Maar first things first, eerst naar de Coal Mine Canyon. Ook nu weer is er helemaal niemand, het lijkt of mensen zich af laten schrikken door het laatste stukje dirtroad. Maar ook met een camper is dit prima te doen, voorzichtig rijden, geen probleem.

Coal Mine Canyon

Op weg naar Page komen we langs Horse Shoe Bend het is drukker dan een paar jaar geleden. We merken wel dat het steeds drukker wordt in de parken / bij de bezienswaardigheden.  Er zijn meer mensen die hun hart aan Amerika hebben verloren 😉.

Horse Shoe Bend

Gelukkig vinden we voor beide campers nog een mooie plek aan het water bij Lone Rock Beach Campground in Page. Hier blijven we 2 nachten, ook even wat rust en tijd om te lezen / relaxen. Ik heb geen foto van deze reis, maar hieronder een van een vorige reis.

Lone Rock Beach Campground

Ik had wat gelezen over de Toadstool Hoodoos  ( http://www.ontdek-amerika.nl ) vlak bij Page, en een hele dag niets doen is niets voor ons. In de ochtend gaan we dit maar eens ontdekken.

Toadstool HoodoosToadstool HoodoosToadstool HoodoosToadstool Hoodoos

Toadstool Hoodoos

In de loop van de middag zijn we weer terug bij de camper. Het was weer een heerlijke dag.