3. 16 tm 20 Oktober Capitol Reef NP - Goblin Valley SP - Dead Horse Point SP

30 april 2021 - Dead Horse Point State Park, Verenigde Staten

Van Torrey naar onze volgende bestemming, Goblin Vally SP, is het maar 1,5 uur rijden. Ik heb op http://www.campendium.com gezien dat het mogelijk is om in het gebied voor Goblin Valley vrij te kamperen. Als je op Goblin Vallay Road ( de weg naar het park ) rijdt, is het aan de rechterkant toegestaan om te kamperen. Dat mag op het plateau, maar ook op de Temple Mountain Campground East, dat is op asfalt. Dit is een mooi gebied en het plan is om hier 2 nachten te staan. Een dag (deel ) naar Goblin Valley SP en verder relaxen / lezen. Dat hebben we nog niet zoveel gedaan de dagen zijn toch wel redelijk vol. We vinden een super plekje, hier vermaken wij ons wel.

free camp vlak bij Goblin Valley SP

free camp vlak bij Goblin Valley SP

Goblin Valley is een leuk park vol met duizenden kleine rotsfiguren die lijken op goblins; kwaadaardige kabouters. Er zijn drie officiële wandelroutes, maar je mag ook zelf tussen de goblins rondwandelen. Het mooiste moment van de dag om Goblin Valley State Park te bezoeken, is in de ochtend of laat in de middag; de lichtinval in combinatie met de rode rotsfiguurtjes is erg bijzonder. We hebben ons hier een paar uur prima vermaakt.

Goblin Valley SPGoblin Valley SP

Goblin Valley SP

Goblin Valley SP

Als we in de middag weer terug zijn op ons plekje, zien we in de verte al donkere wolken aankomen. We staan op het plateau en kunnen ver kijken, het ziet er wel een beetje dreigend uit. In eerste instantie doen we er niets op uit, maar als het ook in de verte begint te onweren voelt ons mooie kampeerplekje ineens niet zo fijn meer. We besluiten dan ook om te verkassen naar de Temple Mountain Campground, dat is maar een klein stukje rijden en dat is asfalt. En, niet onbelangrijk, het ligt wat lager en tussen de rotsen. Er staan inmiddels al wat meer campers dan vanmiddag dus wij zijn niet de enigen die dit bedenken. Ik ben blij dat we dit hebben gedaan,  het regent en onweert een groot deel van de nacht. Het plateau is inmiddels een modderboel en je staat daar toch onbeschut. Gelukkig zijn we geen van beiden bang voor onweer, het spookt behoorlijk. 's Morgens is het weer droog, we kunnen weer gewoon buiten ontbijten.

Op weg naar Moab, waar we eerst naar Dead Horse Point SP gaan. Onderweg nog even een stop ( ook al is het maar 2 uurtjes rijden )

onderweg naar Moab

onderweg naar Moab

Dead Horse Point SP ligt vlak bij Canyonlands NP. In dat laatste park zijn we al een paar keer geweest, dat slaan we dit keer over.

Dead Horse Point is een klein, hoog gelegen park, met een schitterende uitzicht over de 600 meter lager gelegen Colorado River die daar met een grote bocht om een rotsplateau heendraait.

Dead Horse Point SPDead Horse Point SP

Er is een 2,5 kilometer lang wandelpad, je kunt langs de rand van het rotsplateau lopen. Dat gaan we doen, we laten de camper bij het visitor center staan en gaan wandelen. Het is een makkelijke wandeling, maar nu gooit het weer roet in het eten. In de verte weer donkere wolken, en met het onweer van afgelopen nacht in gedachten lopen we niet fijn meer. Steeds meer tempo om de overkapte Observation Shelter (met picknicktafels) te bereiken! Het laatste stukje in de regen, maar we hebben het gehaald. Helaas ziet het er niet naar uit dat het snel droog wordt, en het is nog wel een stukje lopen naar de camper. Ruud vraagt aan iemand of we mee naar het visitor center kunnen rijden en dat is gelukkig geen probleem. Het is niet ver, maar het regent erg hard.

We overnachten in het park

Dead Horse Point SP