4. 20 tm 23 Oktober  Dead Horse Point SP - Moab - Goosenecks SP - Page

1 mei 2021 - Lone Rock Beach Campground, Utah, Verenigde Staten

Het was een heerlijk plekje in Dead Horse Point SP, maar vanavond gaan we in Moab overnachten. Een avondje in een stad is ook wel weer eens leuk en Moab is gezellig met lekkere restaurantjes en leuke winkeltjes. Prima om een avondje rond te slenteren. De camping ligt net buiten het centrum, gaan toch ook nog maar even een wasje draaien en boodschappen aanvullen.

Voordat we dat gaan doen, eerst naar de Corona Arch. Deze ligt dicht Moab en is een mooie en vrij eenvoudig bereikbare natuurlijke rotsboog.  De opening van de boog is 42,5 meter breed en 32 meter hoog. Je loopt langs de rand van de klif, er is op diverse plekken een ketting aan de rotswand bevestigd waaraan je je vast kan houden. Na deze klim ga je via een korte ladder (vijf treden) naar een groot slickrockplateau. Het laatste stuk is heel eenvoudig, je loopt via het slickrockplateau helemaal tot aan Corona Arch.

Corona Arch MoabCorona Arch MoabCorona Arch Moab

Corona Arch Moab

De volgende dag nemen we vanuit Moab de 191 naar het zuiden dit is een mooie weg. Bestemming van vandaag is Goosenecks State Park. Daar zijn we vorig jaar geweest, hebben gezien dat je daar kunt kamperen. En wat een mooie overnachtingsplek! Er staan maar een paar campers en 's avonds uiteraad een schitterende sterrenhemel. Genieten!!

Goosenecks SP

Vanochtend eerst nog ontbijten en een kopje koffie en dan gaan we dit mooie plekje weer verlaten. Volgende bestemming ( vlak bij Page ) is de Lone Rock Beach Campground, deze is onderdeel van de Glen Canyon Recreation Area. Er zijn geen vaste / aangewezen plekken, je zoekt gewoon een mooi plekje aan het water en gaat daar staan. Wel even opletten want je staat op zand. Maar wat een uitzicht vanuit je camper.

Lone Rock Beach Campground

's morgens vroeg wakker en dan dit zien:

Lone Rock Beach Campground

Deze camping staat nu wel bovenaan onze lijst van mooie overnachtingsplekken. Page is vlak bij en we gaan een tour bij de Glen Canyon Dam doen. De Glen Canyon Dam werd gebouwd tussen 1956 en 1966. Eenmaal voltooid, vulde Glen Canyon – het huidige Lake Powell – zich. Erg interessant, een aanrader als je in de buurt bent.

Glen canyon damGlen canyon damGlen canyon dam

We blijven 2 nachten op deze mooie camping, hebben hier ook alle tijd om te relaxen / lezen. Beetje rondwandelen en verder gewoon genieten.