5.  21 tm 27 Maart Snow Canyon SP - Valley of Fire SP - Las Vegas

8 mei 2021 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

De tijd gaat snel, de laatste etappe van de reis is al weer aangebroken, we gaan naar Valley of Fire. Op http://www.campendium.com had ik gezien dat het bij Overton is toegestaan om te boondocken. Daar gaan we eerst maar eens kijken, en daar vinden we mooie plekken met een mooi uitzicht. Er staan nog meer campers en bij de grote RV naast ons staan ook een paar buggies. Ruud maakt een praatje met de eigenaar en spontaan biedt deze aan: wil je mee een stukje rijden? Ja natuurlijk! Alwie erbij geroepen en ze kunnen samen mee. Dit is toch wel heel gastvrij.

Ruud

Alwie

Valley of Fire SP

Agnes en ik kijken ze na, we kunnen ze een heel stuk volgen. We gaan ervan uit dat ze zo weer terug zijn, maar ze zijn zeker een half uur aan het rijden geweest. Op de terugweg nog bij iemand anders in de RV koffie gedronken, dit is toch wel heel leuk. Als ze weer terug zijn vraagt de man aan Ruud of Agnes en ik ook zouden willen, en nu mogen we zelf de buggie meenemen en samen rijden. Echt super, zo leuk om op deze manier contact te krijgen met de mensen die je ontmoet .

Valley of Fire SP

Valley of Fire SP's Morgens gaan we al vroeg op pad naar Valley of Fire om 2 plekjes op de campground te kunnen regelen. Als we aankomen is er nog niets vrij ( we zijn eigenlijk te vroeg ) en we besluiten te wachten. Er komen al mensen naar ons toe om aan te geven dat ze weg gaan en dat we deze plaatsen alvast kunnen reserveren. Helemaal super, en we hebben zelfs nog 2 plekjes vlak bij elkaar. Dit is zo'n mooi park, we krijgen er geen genoeg van. Maken een aantal super wandelingen en genieten van de mooie natuur.Valley of Fire SPValley of Fire SPValley of Fire SPValley of Fire SPValley of Fire SPValley of Fire SPValley of Fire SPValley of Fire SP

Valley of Fire SP

En dan, helaas, is Las Vegas in zicht. Laatste overnachting met de camper op Main Street RV Park bij Fremont Street. Camper opruimen / wassen / alles inpakken en 's avonds naar Fremont Street. Toch weer een cultuurshock na de rust van de afgelopen weken😊 Volgende ochtend camper inleveren en met de shuttle worden we naar het Mardi Grass Hotel gebracht. Dit hotel ligt net achter de Strip. Koffers naar de kamer en op naar de Strip. Voor een middag / avond is dit wel weer leuk maar veel langer hoeft niet ( meer ). We hebben het wel een beetje gezien, het is toch meer van hetzelfde. We vliegen om 10.30 uur, hoeven dus niet zo heel vroeg op het vliegveld te zijn. In Amsterdam nemen we de shuttle naar het hotel, halen de auto op en dan is de vakantie echt voorbij. Het was heerlijk, en met ons vieren is het ook goed bevallen.  En een ding staat vast, volgend jaar gaan we weer naar Amerika!