5. 23 tm 26 Oktober  Page - Snow Canyon SP - Las Vegas

1 mei 2021 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Onze volgende bestemming is Snow Canyon SP, ik had er al wat over gelezen en het lijkt mij zeker de moeite waard. Het park is 30 km² groot en heeft twee toegangen, een in het noorden en een in het zuiden. De parkweg die beide toegangen met elkaar verbindt, is 7 mijl lang. Water, vorst en wind hebben in de rotslagen talrijke canyons uitgeslepen; een van die canyons is nu bekend als Snow Canyon State Park. Tot twee keer toe is, nadat in de nabije omgeving een uitbarsting plaatsvond, lava door deze canyon gestroomd; de eerste keer is 2,5 miljoen jaar geleden, de tweede keer gebeurde dat ongeveer 10.000 jaar geleden. Je treft in het park dan ook op diverse plaatsen hele donkere basaltlagen aan. Dankzij de prachtige combinatie van de verschillend gekleurde rotslagen is Snow Canyon een heel fotogeniek park. Er zijn een aantal wandelpaden van zeer eenvoudig tot middelzwaar.

Het is nog vrij vroeg als we bij het park aankomen en er staat een bordje "campground full" Maar dat hebben we eerder meegemaakt, eerst maar eens vragen of het wel echt vol is. We mogen doorrijden naar de campground en het daar gaan vragen. En ja hoor, er zijn diverse plekken vrij, ze hadden het bord nog niet weggehaald. Niet af laten schrikken door een bord "campground full" maar even navragen dus. Mooi plekje gevonden, eerst maar installeren en koffie. Hier blijven we 2 nachten. Beide dagen heerlijk gewandeld en in de middag bij de camper genieten van het mooie uitzicht.

Snow Canyon SP

Snow Canyon SPSnow Canyon SPSnow Canyon SPSnow Canyon SPSnow Canyon SPSnow Canyon SP

Snow Canyon SP

En helaas, dit was het laatste park en de laatste overnachting in de natuur. Eindbestemming Las Vegas is in zicht, hier gaan we de camper inleveren. Omdat we al een paar keer in Las Vegas zijn geweest, willen we nu bij Fremont Street gaan staan. We vinden een plekje op de Main Street Station RV Park, het uitzicht is heel anders dan de rest van de vakantie:

Las Vegas Campground Main Street Station

Maar dat geeft niet, het ligt op loopafstand van Fremont Street, we kunnen daar de camper opruimen, wassen zodat alles weer schoon mee gaat en inpakken. Een laatste dag is toch altijd een rommeldag en als we klaar zijn gaan we naar Fremont Street. Fremont Street is een voetgangerszone van vijf huizenblokken midden in de stad, waar vintage Vegas en moderne technologie elkaar ontmoeten. Omgeven door de klassieke neonreclames van Sin City vind je livebands, straatoptredens en een wervelende lichtshow. Fremont was de eerste geplaveide straat in de stad en gold in de jaren '50 als een baken voor bezoekers, met beroemde casino's als de Eldorado Club, de Golden Nugget en de Pioneer Club. De Northern Club op 15 E Fremont St was het eerste casino dat in 1931 een goklicentie kreeg van de staat Nevada. In datzelfde jaar werd het eerste verkeerslicht in Las Vegas geïnstalleerd. Fremont Street figureert ook in verschillende Hollywood-films. De straat vormde het decor voor de Elvis-film "Viva Las Vegas" uit 1964 en de James Bond-film "Diamonds are Forever" uit 1971.

Het is wel een contrast met de rust die we gewend zijn in de natuurparken. Wat een herrie en een mensenmassa!

Las Vegas Fremont StreetLas Vegas Fremont StreetLas Vegas Fremont Street

Las Vegas Fremont Street

Maar voor een avondje heel leuk.