5. Moab - Monument Valley - Horseshoe Bend - Waterhole Slot Canyon

5 april 2021 - Braamt, Nederland

Vanuit Bryce gaat het richting Moab, hier blijven we 2 nachten. Vertrekken al vroeg en hebben het plan om in de middag naar Arches National Park te gaan en dan de volgende dag ( een volle dag ) naar Canyonlands National Park en Death Horse State Park.  Het is mooi weer en we genieten van het moois in Arches NP

Arches National ParkArches National ParkArches National Park

Arches National Park

Als we de volgende dag naar Canyonlands NP willen gaan, is het weer volledig omgeslagen. Harde regen, wind, onweer, kortom slecht weer. Omdat het er niet naar uitziet dat het op zal klaren, kiezen we voor een rustdag en blijven in Moab. Lezen en later een beetje in de buurt rondwandelen. Misschien wel jammer met zoveel moois in de omgeving, maar omdat het zo'n drukke reis is merken we dat een rustdag toch ook wel lekker is.  We blijven maar door gaan met het idee " we willen dit zien, we komen hier nooit meer".

Volgende etappe op de reis is Page, onderweg komen we langs Mexican Hat en Monument Valley. Monument Valley kunnen we dan nog met de eigen auto in, dus we maken op ons gemak een rondje. Wat een prachtig gebied is dit, de rode rotsen maken erg veel indruk.

Mexican HatMonument Valley

Monument Valley

Als we Page verlaten richting de Grand Canyon komen we langs Horseshoe Bend en de Waterhole Slot Canyon.  Met de kennis van 2021: wat hebben we een geluk gehad. Beiden gebieden zijn nog redelijk onbekend, Horseshoe Bend kunnen op ons gemak bekijken, er zijn bijna geen mensen. En voor Waterhole Slot Canyon kon een permit gehaald worden in Page, we kunnen de auto parkeren met de permit goed zichtbaar. Vervolgens kunnen we rondlopen waar we willen, we zijn de enige bezoekers. Een unieke ervaring, we hebben hier heel wat tijd doorgebracht.

Horseshoe BendWaterhole Slot Canyon Waterhole Slot CanyonWaterhole Slot Canyon