6. 26 tm 29 Oktober Las Vegas - Chicago Citytrip

1 mei 2021 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

's Morgens de camper inleveren ( aftanken kan bij het benzinestation vlak bij Road Bear, daar kunnen we ook gas vullen ) en met de shuttle naar het vliegveld voor onze citytrip naar Chicago. Na een voorspoedige vlucht nemen we de metro naar het hotel. Thuis had ik al gekeken welke lijn / overstap we moesten hebben en dit uitgeprint. In de metro ben ik de papieren even aan het bekijken en kijk op de info in de metro. Een mevrouw vraagt of ze moet helpen, legt uit waar we over moeten stappen en een tunneltje door moeten. Ze legt het heel precies uit, we hebben al vaker gemerkt dat als je er open voor staat, mensen tegen je beginnen te praten en hulp bieden als dat nodig is. Uiteindelijk is alles gelukt en als we de metro uitstappen hebben we wel pech, het regent behoorlijk hard. Het is maar een klein stukje lopen, maar genoeg om nat te worden. Het is al laat, we gaan even wat eten aan de overkant en dan naar de kamer. In Chicago blijven we 3 nachten in het  Hawtorne Terrace Hotel

Hawtorne Terrace Hotel

Volgende dag, na het ontbijt, nemen we de metro downtown. Helaas regent het weer ( of nog steeds ) en het is best koud. Maar ja, het is ook al eind oktober, dus het mooie weer is echt wel voorbij in Chicago. Het is natuurlijk wel jammer, maar we wisten dat dit een risico zou zijn. Regenjassen aan, petje op en gaan. Slenteren door Chicago zonder echt doel, maar dat vinden we in een stad allebei leuk.

ChicagoChicagoChicagoChicago

Chicago

's Avonds willen we graag naar een leuke muziektent, maar wel een waar ook de lokale bevolking komt. Ruud gaat bij de receptie vragen of zij een tip hebben, zij raden de Green Mill Jazz Club aan. Volgens de overlevering is dit de oude stamkroeg van Al Capone. Met de metro is het maar een klein stukje, hoeven niet over te stappen en aan de overkant van het metro station ligt de Green Mill Jazz Club ( 4802 N. Broadway Ave ) En wow, wat hebben wij een heerlijke avond. Er staat een 5-koppige band te spelen, een van de muzikanten is al zo oud dat hij er waarschijnlijk in de tijd van Al Capone al was............ Wijntje / biertje erbij, het is gezellig druk maar niet overvol en een goede vibe. Super, dit is echt een aanrader.

Als we 's morgens wakker worden is het weer een stuk vriendelijker, de zon schijnt zelfs. Dat voelt al heel anders aan. We maken eerst een wandeling langs het water vlak bij ons hotel

Chicago

en gaan daarna weer met de metro downtown. In een van de straten worden tickets verkocht voor een musical over Johnnie Cash die 's avonds speelt. Deze zaal is een kwartiertje lopen van ons hotel en het lijkt ons wel leuk. We boeken en zomaar onverwacht gaan we dus vanavond naar een musical.  Naast de zaal is een Italiaans restaurant, daar gaan we eerst eten. We willen een glas wijn bij het eten, maar dat gaat niet. In Illinois is het alcoholbeleid "Bring Your Own". Het mag in een restaurant niet verkocht worden, maar je mag het daar wel drinken. Je moet dus je eigen fles wijn meebrengen, dan krijg je een glas en dan mag het wel.  Ik heb het al eens eerder gezegd, de regels mbt alcohol zijn niet te volgen. Geen wijntje bij het eten dus. Er is nog wel tijd na het eten voordat de musical begint en in een bar ernaast kunnen we wel een wijntje drinken. De musical is erg leuk, een kleine zaal en niets bijzonders maar wordt vol overgave gespeeld. Ook nu weer een top avond.

En dan is toch echt het einde van de reis aangebroken, we gaan weer naar huis. Dit was een super vakantie, een mooie mix tussen ( heel veel ) natuur en aan het eind de steden. Reizen met de camper is ons erg goed bevallen.

De volgende reis is al geboekt, je kunt er maar beter op tijd bij zijn😊.  Voor maart 2016 hebben we een wegbrengspecial geboekt, begin dit jaar heb ik ons ingeschreven voor de nieuwsbrief hierover. Toen die in de zomer kwam, hebben we besloten om te boeken. We halen de camper in Chicago op en brengen deze naar Las Vegas. Dus over 5 maanden zijn we weer in Amerika.