Boston - New York - Washington

6 april 2021 - Braamt, Nederland

In 2018 heb ik voor de eerste keer een reisverslag bijgehouden. Van de reizen 2009-2017 heb ik wel de route / overnachtingsplekken en natuurlijk de foto's, maar geen reisverslag. Omdat ik het toch leuk vind als deze reizen ook op het blog staan ( dan is het compleet )  zijn de verslagen van deze reizen gemaakt met behulp van oude aantekeningen en de route. Het is dus geen "live"verslag en niet van dag tot dag, maar geeft wel een goede impressie van de gemaakte reizen.

In 2009 hebben we erg genoten van de Zuidwest kant van Amerika, en willen nu gaan ontdekken wat de Oostkust voor ons in petto heeft. We kiezen weer voor een kant-en-klare auto reis die begint in Boston en eindigt in Miami. Dit keer meer steden, maar zeker ook ruimte voor de natuur.

De reis start in Boston, nadat we de auto opgehaald hebben naar het hotel en bijkomen van de reis. 's Ochtends beginnen we met een wandeling richting downtown Boston, vandaag staan de Freedom Trail op het programma. Natuurlijk gaan we ook naar Beacon Hill, we wandelen op ons gemak door Boston. Dit is een relaxte stad die zich goed leent om wandelend te verkennen.

BostonBoston Acorn Street in Beacon Hill

Daarna naar New York, hier zijn we al vaker geweest, maar het is een stad die energie geeft. Heerlijk om rond te slenteren en alles op je in te laten werken. Met de auto New York in is wel de eerste keer, maar Ruud gedraagt zich als een echte New Yorker en neemt gewoon voorrang! Een brutaal mens heeft de halve wereld😊 De auto gaat in een parkeergarage een paar straten bij het hotel vandaan, die halen we pas weer op als we vertrekken. Voor nu is het wandelen of de metro. Natuurlijk beginnen we met wandelen, eerst naar High Lane Park. Dit is een 2.3 km lang uitgestrekt park op een verhoogde treinrails midden in Manhattan. Het park loopt van Meatpacking District tot Hudson Yards.

High Lane Park New YorkHigh Lane Park New YorkHigh Lane Park New York

We wandelen verder langs de Hudson tot aan het park The Battery en gaan dan via Broadway en kris kras door de wijken terug richting het hotel. Onderweg uiteraard ook naar de Brooklyn Bridge. Maar voordat we naar het hotel gaan, eerst nog naar 42nd Street om een Coldstone ijs te gaan halen. We hebben dan aardig wat kilometers in de benen, maar wat een heerlijke dag was het weer!

New Yorkwandeling langs de Hudson New York

New York

Washington is de volgende stad die op de planning staat, deze heeft weer een heel andere sfeer dan Boston of New York. Alle bezienswaardigheden liggen heel dicht bij elkaar, alles op loopafstand ( ook voor niet-wandelaar onder ons 😂).  De National Mall (ook wel alleen The Mall) is het gebied tussen het Capitool en het Washington Monument in Washington met tuinen, fonteinen, bomen, bloemenperkjes en monumenten open voor publiek. Ook wordt over het algemeen het in het verlengde daarvan liggende stuk tussen het Washington Monument en het Lincoln Memorial tot de Mall gerekend, hoewel het officieel deel uitmaakt van de Constitution Gardens. Er zijn een aantal musea gratis toegankelijk. Het United States Holocaust Memorial Museum is erg indrukwekkend, we zijn er allebei stil van als we weer buiten komen. Ook Arlington National Cemetry is indrukwekkend. We hebben 2 volle dagen in Washington doorgebracht en hebben lang niet alles gezien. Ooit maar eens terug dan!

Het CapitoolHet Witte Huis in WashingtonArlington National CemetryWashingtonLincoln Memorial in Washington