Chicago - Las Vegas met een camper

17 april 2021 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

In 2018 heb ik voor de eerste keer een reisverslag bijgehouden. Van de reizen 2009-2017 heb ik wel de route / overnachtingsplekken en natuurlijk de foto's, maar geen reisverslag. Omdat ik het toch leuk vind als deze reizen ook op het blog staan ( dan is het compleet )  zijn de verslagen van deze reizen gemaakt met behulp van oude aantekeningen en de zelf gemaakte route. Het is dus geen "live" verslag maar geeft wel een goede impressie van de gemaakte reizen.

Op een avond, als ik rustig mijn boek zit te lezen, zegt Ruud ineens: Friedi, denk je dat je in Maart 2013 vakantie kan nemen? Eh, ja dat zal vast wel, maar waarom dan? Het droge antwoord: ik heb net per ongeluk een reis geboekt🤣🤣 Hij was op vakantie-veilingen op een reis aan het bieden en ja hoor het hoogste bod. € 2000 voor een wegbrengspecial > een nieuwe camper ophalen bij de fabriek in Chicago en deze afleveren in Las Vegas. Dit is inclusief vluchten en 1 hotelovernachting en shuttle in Las Vegas van Road Bear naar het vliegveld, dus zeker niet duur. Ik ben er blij mee, het enige nadeel is dat we geen keuze in data hebben en daarom maar 12 dagen kunnen gaan. Want ik kan wel vakantie krijgen in Maart, maar moet op 1 April wel weer aan het werk. Geen probleem, dan wordt het maar een korte reis, we kunnen nu wel eens uitproberen wat we van een vakantie met een camper vinden.

De eerste overnachting is op het vliegveld van Chicago, de volgende ochtend worden we heel vroeg opgehaald. Een grote bus vol, we zijn zeker niet de enigen die dit doen. In Middlebury, bij de fabriek van Road Bear, krijgen we uitleg en moet een film worden bekeken. Daarna een inspectie van de camper en we kunnen gaan. Met een wegbrengspecial heb je geen keuze in de camper, deze wordt random toegewezen. Wij krijgen een C-30 groot genoeg voor 2 personen

CamperCamperCamper

Omdat we maar 12 dagen hebben besluiten we een paar hele lange reisdagen te maken tot Tucson ( daar is het mooi weer ) . Onderweg gaan we wel naar White Sands NP.  De woestijn dankt haar witte kleur aan natuurlijke gipskorrels die het landschap haast oogverblindend maken. Hier hebben we een korte wandeling gemaakt, de rode signaalborden waaien om en het is dan lastig de weg terug te vinden. Ik vind dat niet zo fijn, dus we zijn redelijk in het begin gebleven. Maar wel een heel mooi park.

White Sands NM

White Sands NM

Als we in de buurt van Tucson komen willen we eerst naar het oostelijke deel van Saguaro National Park. Dit bevat de belangrijkste bezienswaardigheden, namelijk: de oudste saguaro’s. Je ziet ze vanaf de verharde Cactus Forest Drive (13 km). Aan de Drive starten namelijk enkele wandelingen, variërend in lengte en moeilijkheidsgraad. We vinden hier een mooie camping en reserveren meteen voor 2 nachten, staan hier prima.

Campground  bij Oost - Saguaro NP  TucsonCampground  bij Oost - Saguaro NP  Tucsonwandeling in Saguaro NP

Daarna willen we naar het westelijk deel van het park aan de andere kant van Tucson.  Ik had wat gelezen over het Arizona - Sonora Desert Museum ( daar kom je langs als je naar het westelijk deel gaat ) en we besluiten daar eerst heen te gaan. Het is erg leuk om hier rond te lopen, het is botanische tuin. Centraal staan de flora, fauna, geologie en geschiedenis van de Sonora-woestijn.

Arizona - Sonora Desert Museum

Natuurlijk ontbreekt een praatje met een ranger niet, ze waarschuwt voor de ratelslangen. Als we vertellen dat we met een camper reizen vraagt ze of we al een overnachtingsplekje hebben. Dat hebben we nog niet, zijn van plan dat te gaan zoeken na het bezoek aan het museum. Ze adviseert de Gilbert Ray Campground, en dit is de tip van de vakantie! Wat een prachtige camping, we reserveren meteen 2 nachten. En na deze 2 nachten vragen we ons af waarom we nog naar wat anders op zoek zullen gaan en blijven hier tot we naar Las Vegas vertrekken.

Gilbert Ray Campground TucsonGilbert Ray Campground Tucson

Gilbert Ray Campground Tucson

Dit is een mooie omgeving om te wandelen, we maken een paar ( soms pittige ) wandelingen met als beloning een schitterend uitzicht

wandeling in Saguaro NPwandeling in Saguaro NPwandeling in Saguaro NPwandeling in Saguaro NP

Het is heel rustig, we komen bijna niemand tegen. Ruud loopt voor mij uit en springt opeens naar achteren, er ligt een ratelslang midden op het pad in de zon ( heel goed naar de foto kijken bijna niet te zien 😒) Ja en nu, de slang gaat niet weg. Dan maar van het pad over over de rotsen en maar hopen dat daar dan geen ratelslang ligt. Maar gelukkig gaat het goed en we komen weer veilig bij de auto........

wandeling in Saguaro NP

Op de laatste avond is er een bijeenkomst op de camping, camphost organiseert sterrenkijk avonden. Met een telescoop kunnen we het heelal bekijken, heel indrukwekkend. Hij vertelt van alles over het sterrenstelsel, dit is echt een onverwacht leuke avond.

De volgende ochtend richting Las Vegas, we gaan naar de camping tegenover Road Bear. Hier pakken we in, maken de camper schoon, vlak bij Road Bear kunnen we de camper aftanken dat doen we meteen zodat we morgenochtend niets meer hoeven. Camper inleveren gaat snel en met de shuttle worden we naar het vliegveld gebracht. Het was nu wel een hele korte vakantie, zeker voor de afstand, +/- 2.300 mijl / 2.700 km. in 12 dagen. Gelukkig houden we allebei van autorijden en vinden we het geen probleem lange afstanden te rijden. Het was een heerlijke vakantie, we hadden geen idee of het reizen met een camper zou bevallen. Maar dat is het zeker, en we sluiten niet uit dat we dit vaker gaan doen.

1. Gerard Staals:
    17 april 2021
    Prachtverhaal. Relaxt genieten. No hurry.
  2. Ruud en Friedi:
    17 april 2021
    Dat is inderdaad de heerlijkste manier van reizen