Dag 10. Maandag 12 September van Ravenna naar Genua

12 september 2022 - Genua, Italië

Een langere reisdag vandaag, we gaan van de Oostkust dwars door Italië naar de Westkust. Een rit van bijna 400 km over de tolweg. Als we helemaal binnendoor gaan zijn we erg lang onderweg.

Maar eerst ontbijten, het is erg goed verzorgd. Een leuke eetzaal met aandacht voor details.

Ontbijt Alba HotelOntbijt Alba Hotel

Het ontbijt is wel in buffetvorm, maar je kunt niet zelf pakken. Aangeven wat je wilt en dan wordt het op je bordje gedaan. Goed geregeld er is keus genoeg.

Ontbijt Alba Hotel

Na het ontbijt een wandeling over de pier, die steekt 2,5 km de zee in. Aan de pier zijn grote stellages gebouwd, hieruit wordt gevist. De netten worden automatisch in zee getakeld en weer opgehaald.

Pier bij de jachthavenPier bij de jachthavenPier bij de jachthaven

Tegen 09.45 uur gaan we op weg, muziek aan en we kunnen weer. Toch weer fijn om op pad te zijn, een reisdag vinden we allebei leuk. Onderweg stoppen we bij een overdekte markt met allerlei etenswaren, allebei een broodje tonijn en koffe. Smaakt prima. Om te laden moeten we de tolweg af. Langs de tolweg 1 oplaadstation gezien maar die was al bezet. Opladen kost wat meer tijd maar is niet vervelend, nu nemen we ook de tijd voor koffie en een pauze.

We komen door heel veel tunnels, ik heb ze niet geteld maar het zijn er veel. In totaal bijna € 30 aan tol betaald. Tegen 17.00 uur rijden we Genua in, het is maandag dus spitsuur en erg druk. Ruud moet goed opletten dat we op de goede route blijven. Onderweg had ik een appje naar de verhuurder gestuurd met de vraag waar we kunnen parkeren. Dat kan in de parkeergarage vlakbij, op de kamer ligt een kortingskaart waardoor we € 21 betalen ipv € 40. Goede service.  We kijken eerst bij Port View of we makkelijk de spullen uit kunnen laden. Dat gaat niet, ligt aan een drukke weg waar we niet zolang kunnen stoppen. Dan maar eerst naar de parkeergarage die ligt op 500 meter afstand. Ruud pakt in de drukte de verkeerde weg waardoor we er een heel eind omheen moeten rijden. Dan maar even tegen het verkeer in, ogen dicht ( ik dan ) en snel! Het is gelukt we zijn er. Ik had een appje gekregen met de zelf incheck info, dat werkt prima. Ook hebben we een gratis upgrade van de kamer gekregen. Zijn we blij mee ziet er goed uit.

Port View in GenuaPort View in Genua

Er is een kleine ontbijtruimte, alles netjes per stuk verpakt, we kunnen pakken wat we willen. Bij het boeken was niet duidelijk dat ontbijt was inbegrepen, dat is dus wel zo. Simpel maar prima. Voor € 103 een stadshotel inclusief ontbijt is niet duur.

Port View in Genua

Spullen op de kamer en even de omgeving verkennen. Het ligt aan de haven tegen de rand van het centrum en de straten/steegjes net achter ons appartement zijn op het randje om je prettig te voelen. Daar blijven we vanavond dus weg we blijven op de grote doorgaande straat.

Omdat we geen van beiden echt trek hebben gaan we aan de haven een eindje verderop bij een cocktail bar zitten. Kiezen voor een gezamenlijke schotel met allemaal kleine hapjes. Paar wijntjes erbij, we zitten hier heerlijk.Top, dit is waarom we voor een overnachting in Genua hebben gekozen.

Overnachting Port View in Genua