Dinsdag 16 oktober van Farmington naar Santa Fe

16 oktober 2018 - Santa Fe, New Mexico, Verenigde Staten

Hotel Guadalupe Inn Santa Fe                                                                                        Gereden 242 mijl / 388 kilometer                                                                          Temperatuur -1 nacht 6 overdag

We verlaten Farmington en rijden via de Jemez Mountain Trail naar Santa Fe. Deze mooie route heb ik op http://www.myscenicdrives.com gevonden, zo maken we van een reisdag een langere dag met onderweg mooie stops. Nadat we ongeveer 1,5 uur door niemandsland hebben gereden komen we door een klein plaatsje. We hebben zin in koffie, wordt het " benzinepompkoffie" of vinden we een McDonald? Pff gelukkig bij een van de benzinestations zit een kleine Mac dus in ieder geval goede koffie. Het is een mooie route door het gebied van de Pueblo van Jemez, bij het Visitor Centrum kijken we even rond. In het dorp wonen 3.400 leden van deze stam, maar het dorp is niet toegankelijk voor bezoekers. Als we verder rijden komen we door een prachtige canyon met rode rotsen. Het is een prachtige weg we genieten van de mooie uitzichten. Bandelier National Monument is ook een stop op deze route, hier zijn overblijfselen van oude indianenwoningen te zien. Er zijn meer dan 3000 plekken ontdekt waar mensen hebben gewoond. Je kunt het park niet met de auto in, er rijden shuttlebussen vanaf de parkeerplaats. Het Visitor Center is ongeveer een uur lopen dus wij wachten niet op de bus, het is een mooie wandeling bergafwaarts. We komen nu vanzelf langs de ruines en bekijken deze op ons gemak.Bandelier National Monument

Als we bij het Visitor Centrum aankomen staat de bus er net, we gaan meteen mee anders moeten we een half uur wachten. We vervolgen de route en komen langs Valles Caldera, ongeveer 1 miljoen jaar geleden is na  een vulkaanuitbarsting is een gebied met een doorsnede van 20 km overgebleven. Valles Caldera

In de routebeschrijving staat bij White Rock dat we niet moeten vergeten om naar het uitzichtpunt te gaan. Uiteraard nemen we de afslag, komen in een woonwijk, langs een sportpark, en uiteindelijk bij het uitzichtpunt, absoluut de moeite waard.

Uitzicht bij White Rock

Als we in het hotel komen zijn we ongeveer 8 uur onderweg geweest, het was een mooie route. We hebben in Santa Fe voor een klein hotel gekozen, deze heeft een Mexicaanse sfeer. Hotel Santa Fe

Het was een mooie dag, de dagen vliegen voorbij.