Donderdag 18 oktober Turquoise Trail

18 oktober 2018 - Santa Fe, New Mexico, Verenigde Staten

Hotel in Santa Fe                                                                                                              Gereden 103 mijl / 165 kilometer                                                                          Temperatuur 3 nacht 10 overdag

Vandaag hebben we de keus uit 2 mooie autoroutes: naar Taos Pueblo ten noorden van Santa Fe ( dit is een indianengemeenschap met meerlaagse abodewoningen met een plaza met kunstgalerijen en winkels ) of de Turquoise Trail richting Albuquerque ( door kleine dorpjes en nog een zijweg de SR 536 naar de top van Sandia Crest ) We kiezen voor de Turquoise Trail, de routebeschrijving is van Albuquerque naar Santa Fe dus de bijrijder moet wel opletten😂 Al snel na Santa Fe komen we door Madrid, een langerekt plaatsje met een jaren 60 hippie sfeer. Allemaal kleine winkeltjes met kunst maar veel leuker dan in Santa Fe en ook goed betaalbaar, we hebben hier met plezier een tijdje rondgelopen.

Turquoise TrailTurquoise Trail

De route gaat door een mooi gebied en we willen de route uitbreiden met de rit via CR 536 naar de top van Sandia Crest. Als we net op deze weg rijden komen we langs Tinkertown, dit hebben we al eens op Discovery gezien. Ross Ward is begin jaren zestig begonnen met het realiseren van wat nu Tinkertown Museum is. De muren bestaan uit meer dan 50.000 flessen

Tinkertown Museum

Binnen zijn 22 kamers met vitrines vol zelf gemaakte dorpjes, circus, oude winkels.......het is super om te zien. Er hangt een bordje" als jullie TV kijken maak ik dit"

Tinkertown Museum

Het plan om nu naar de top van de berg te rijden valt in het water, het regent weer en er hangt een dikke wolk. Dat heeft geen zin we gaan terug. Onderweg wordt het in ieder geval weer droog, we twijfelen gaan we nog wandelen? Kijken elkaar aan en eensgezind besluiten we om vandaag over te slaan. Terug in Santa Fe is het weer iets vriendelijker dus we lopen toch maar een stukje wat uiteindelijk een uurtje wordt. Op de kamer relaxt een kopje koffie / thee en ons boek. Het was een lekkere dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Zus en Frits:
    19 oktober 2018
    Ziet er weer leuk uit , genieten weer hè😊