Kennedy Space Center - Everglades - Miami

9 april 2021 - Braamt, Nederland

Vanuit Orlando gaan we een dag naar het Kennedy Space Center, daar zien we ook een 3d film vanuit de Hubble, echt prachtig om het heelal zo te zien. Kennedy Space Center is echt de moeite waard.

Kennedy Space Center

Kennedy Space Center

De Everglades zijn het laatste National Park van deze reis. Heel anders dan de veel noordelijker gelegen Nationale Parken, maar erg mooi. Een boottocht met een propellerboot zien we niet zitten ( maken veel lawaai )  We huren fietsen voor een dag en gaan op ons gemak rond. Erg leuk om zo de Everglades te verkennen.

fietsen in de EvergladesEvergladesfietsen in de EvergladesEvergladesEvergladesEverglades

En dan uiteindelijk het eindpunt, Miami. Daar hebben we een hotel vlak bij zee, er loopt een wandelpad langs het strand, hier vermaken wij ons wel.

MiamiMiami

Miami

Op de laatste dag hoeven we pas laat in de middag op het vliegveld te zijn , we kunnen nog gebruik maken van het zwembad bij het hotel. Alles is verder al ingepakt, alleen nog kleren voor in het vliegtuig in de handbagage (  in Nederland is het koud, deze kleren willen we nog niet aan ) Auto inleveren en dan met de shuttle bus naar het vliegveld. We zijn heel ruim op tijd ( zijn we altijd ) en gaan ons op het vliegveld omkleden, de zomerkleren kunnen uit en de winterkleren aan. Nog een laatste check, hebben we alles? Oh nee, waar is de bruine tas  ( met paspoorten, fototoestel en verder waardevolle spullen😒) die is dus in de shuttle bus blijven staan! Het was erg druk, we hadden veel om op te letten, dat is echt niet slim! Gelukkig hebben we ruim de tijd, Ruud gaat vragen wat we het beste kunnen doen en ik blijf bij de bagage. Er wordt gezegd dat hij het beste de shuttle bus terug naar het verhuurbedrijf kan nemen en dat daar dan de tas zal staan Alles wat in de bus achterblijft wordt daar neergezet.  We zijn dus waarschijnlijk niet de enigen die een tas / koffer vergeten. Duimen maar, en oh gelukkig wat een opluchting de tas staat er inderdaad. Nog op tijd om in te checken, maar we hadden ons niet zo druk hoeven maken. Met een ruime vertraging gaan we naar Atlanta ( overstap naar Nederland ) en onderweg hebben we er al een hard hoofd in dat we de aansluiting zullen halen. Als we landen denken we een sprintje te kunnen trekken naar de vertrekkende gate, maar weten wij veel hoe groot het vliegveld van Atlanta is 😂 dat halen we dus nooit. En inderdaad, de deuren zijn dicht, we kunnen niet meer mee. Melden ons bij de gate, daar staat een hele rij, we krijgen een voucher om in een hotel te overnachten en worden omgeboekt naar een vlucht de volgende dag. Top geregeld, krijgen zelfs een toilettasje met noodzakelijke toiletspulletjes en een t-shirt. En gelukkig kunnen we met de vlucht van de volgende dag mee, dat was nog wel even spannend omdat natuurlijk meer mensen de aansluiting hadden gemist.

Terugkijkend was het een mooie reis, maar onze voorkeur gaat toch heel sterk uit naar het Zuid westen van Amerika. In deze reis zaten te veel steden, dat wisten we wel maar heb je pas echt door als je op reis bent. Ook de natuur was absoluut mooi, maar haalt het niet bij de natuur in het Zuidwesten. Een ding is zeker, we gaan weer naar Amerika, en weer naar het Zuidwesten,  maar waarschijnlijk niet in 2011 al weer.