Kerstsfeer in New York

5 april 2021 - Braamt, Nederland

In 2018 heb ik voor de eerste keer een reisverslag bijgehouden. Van de reizen 2009-2017 heb ik wel de route / overnachtingsplekken en natuurlijk de foto's, maar geen reisverslag. Omdat ik het toch leuk vind als deze reizen ook op het blog staan ( dan is het compleet )  zijn de verslagen van deze reizen gemaakt met behulp van oude aantekeningen en de route. Het is dus geen "live"verslag en niet van dag tot dag, maar geeft wel een goede impressie van de gemaakte reizen.

Met onze vrienden Elly en George gaan we 10 dagen naar New York om de kerst sfeer mee te maken. Omdat New York in december duur is en we toch wel een hotel willen wat centraal ligt, kiezen we voor een 2sterren hotel. Vergane glorie het is schoon maar daar is dan ook alles mee gezegd. Als ik in de douche de douchekop wil veranderen gaat het lekken in de kast die tegen de douche aan geplaatst is!

Het is heel koud, maar echt mooi om de stad in de kerst sfeer te zien. Natuurlijk naar de ijsbaan en de kerstboom bij Rockefeller Center. Naar de kerstmarkt in Bryant Park en uiteraard windowshoppen op 5th Avenue. Omdat dit de 2e keer is dat we in New York zijn hebben we ook een Citypass genomen. Hiermee kunnen we gratis in musea en daar maken we dan ook dankbaar gebruik van. Vooral de tentoonstelling Bodies maakt veel indruk.

Elly en ik gaan naar the West Side Story op Broadway , echt leuk om dit in New York te zien. De mannen willen niet mee, die gaan naar het Hard Rock Cafe en wachten daar op ons.

Het is een heerlijke week, we genieten van alles wat we zien.

DSC00222DSC00214DSC00210DSC00202DSC00207DSC00199DSC00192DSC00183DSC00181