Woensdag 13 oktober vertrek naar Kreta

13 oktober 2021 - Kreta, Griekenland

Voordat we kunnen gaan, zijn er heel wat formulieren te regelen. Uiteraard de Corona Check App met de QR code van het vaccinatie bewijs, maar daarnaast ook een gezondheidsverklaring. En de Griekse overheid wil ook nog van alles van ons weten, hiervoor moet een Passenger Locator Form worden ingevuld, waarna ook hier een QR code wordt afgegeven.

20211012_085505We hebben alles digitaal, maar ik heb alles ook nog een keer geprint. Check, check, dubbelcheck. Ik wil zeker weten dat we op het vliegveld overal bij kunnen en dat we gewoon in kunnen stappen.

De koffers zijn gepakt, er hoeft niet zoveel mee voor 10 dagen. Wel 20 kg ruimbagage bijgeboekt, is natuurlijk te veel maar ik vind het prettig om niet zo na te hoeven denken of iets wel /niet mee kan ivm het gewicht. De tablets zijn opgeladen, boeken erop gezet. De telefoons 100% opgeladen, die hebben we onderweg steeds nodig. Omdat we nu in Europa blijven, hoeven we geen aparte telefoon te kopen. We kunnen gewoon onze eigen telefoon met mb's gebruiken. Ook wel weer makkelijk!

Het advies is om 3 uur vantevoren op het vliegveld te zijn ivm alle controles. Nu vliegen we vanuit Eindhoven, dus het zal wel meevallen met de drukte, maar toch............De vlucht gaat om 07.55 uur, dus vroeg uit bed. Dat is geen probleem, het is lang geleden dat we voor een vakantie zo vroeg weg moesten, maar het heeft ook altijd wel wat. De koffers staan al in de auto, alleen de handbagage en een beker koffie voor onderweg. We zijn er klaar voor.

Natuurlijk zijn we veel te vroeg, we zijn al om 04.15 uur bij de parkeerplaats.  Het is een beetje onduidelijk, we hebben gereserveerd bij Quick Parking en op de gevel staat Flex Parking. Maar het is toch de goede, we zijn de eerste en zijn al snel de auto kwijt. Klein stukje lopen naar het vliegveld, fijn dat alles zo dicht bij elkaar ligt. Nog wel even  geduld voor we kunnen inchecken maar ook dat gaat vlot. Achteraf was het echt niet nodig om al zo vroeg op de luchthaven te zijn. Maar ja, het wordt geadviseerd en omdat onduidelijk was hoeveel tijd inchecken en security in beslag zouden nemen toch maar gedaan. Op het vliegveld nog een koffie met een broodje, mensen kijken en wachten😊

Na een zeer voorspoedige vlucht landen we om 12.10 uur  ( 1 uur tijdsverschil, het is hier 1 uur later) op Kreta. Het is een klein vliegveld, ik wacht op de koffers en Ruud gaat alvast de auto regelen. Zo zijn we de meute voor, als hij terug is zijn de koffers er nog niet eens. Super geregeld zo. Auto ophalen gaat ook snel, we hebben een kleine Skoda. Ons appartement ligt vrij afgelegen in de heuvels achter Heraklion, voldoet helemaal aan de verwachtingen. We hebben 4 balkons, van alle kanten een prachtig uitzicht.

20211013_171704

20211013_150651

Ook binnen is het sfeervol ingericht

20211013_145744

20211013_140139

Gastvrije ontvangst, we zijn nu de enige gasten. In het weekend wordt het wat drukker, het is echt naseizoen.

Koffers uitpakken, kopje koffie en eerst maar eens boodschappen.  Lunchen doen we ergens onderweg maar we willen zelf koken. Klein voorraadje gekocht en als we terug zijn eerst maar eens een lekker glas wijn. Eten koken, douchen en nu zitten we heerlijk op ons balkon van de rust en het mooie uitzicht te genieten.

Temperatuur vandaag :  26 graden, licht bewolkt