Woensdag 17 oktober Santa Fe en Kasha Katuwe Tent Rocks

17 oktober 2018 - Santa Fe, New Mexico, Verenigde Staten

Hotel in Santa Fe                                                                                                                        Gereden 83 mijl / 133 kilometer                                                                                      Temperatuur 2 nacht 10 overdag

Vanochtend was ik om 07.00 uur wakker, Ruud sliep nog en ik lag wel lekker. Omdat we geen vol programma voor vandaag hebben toch tot 08.00 uur blijven liggen. Na het ontbijt wandelen we richting Canyon Road, dat is een straat met alleen kunst : schilderijen, glaswerk, keramiek, kortom van alles wat. Op weg ernaar toe komen we langs een plein waar zich een aantal mannen verzameld hebben, hier is de workforce connection ( een uitzendburo ) gevestigd. Zij staan te wachten op iemand die werk voor ze heeft. Als we er later weer langskomen zijn er minder dus een paar hebben geluk gehad en hebben een dag werk. Canyon Road is leuk om rond te kijken, de kunst is erg duur! Daarna wandelen we richting downtown Historic Plaza. Thuis had ik gedacht dat we wel een volle dag in Santa Fe door zouden kunnen brengen maar ik had beter moeten weten. Na een paar uur winkels en rondslenteren in de stad heb ik er genoeg van, ik wil de natuur in!! Ruud gelukkig ook, op de terugweg naar het hotel komen we langs de San Miguel Church, de oudste kerk in de USA. De originele abode muren en het altaar zijn in 1610 gebouwd door de Tlaxcalan Indianen uit Mexico onder supervisie van de paters van Franciscus. Bijzonder om in zo'n oude kerk te zijn.San Miguel kerk

Auto opgehaald, langs de supermarkt voor broodjes en op naar Kasha Katuwe Tent Rocks, dit ligt een uurtje rijden van Santa Fe. Het is een klein park met unieke kegelvormige rotsformaties, de Tent Rocks.  We zijn rond 14.00 uur in het park, er lopen 2 wandelingen, de Canyon Trail gaat eerst 1 mijl / 1,6 over de bodem van de vallei en door een slotcanyon ( een smalle kloof )Kasha Katuwe Tent Rocks. Slotcanyon

daarna gaat he?t pad flink stijgen, in totaal bijna 200 meter omhoog. In totaal is de wandeling  3 mijl / 4,8 kilometer. Op het hoogste punt staat een ranger je mag tot uiterlijk 15.30 uur boven zijn, dan gaat hij ook langzaam naar beneden en neemt iedereen die nog naar boven wil mee terug. Wij zijn om 15.10 uur boven dus mooi op tijd. Kasha Katuwe Tent Rocks

Het park sluit om 17.00 uur maar dan moet ook iedereen het park uit zijn. Als je rustig wilt klimmen / foto's wilt maken moet je niet te laat in het park zijn. We maken een praatje met hem en hij vertelt dat het veel te koud voor de tijd van het jaar is ( dat hebben we meer gehoord😣) gisteren heeft het zelfs gesneeuwd en een paar dagen geleden was de slotcanyon onbegaanbaar door de regen. Dan hebben we toch wel geluk dat het vandaag wel koud en bewolkt is, maar in ieder geval droog. Het is een prachtig park een aanrader als je van bijzondere rotsformaties houdt. Kasha Katuwe Tent Rocks

Op weg naar beneden passeren we 3 oudere mensen die heel langzaam naar beneden gaan, die worden wel ingehaald door de ranger.....maar petje af dat ze de klim naar boven hebben gemaakt. Deze mooie middag heeft de dag meer dan goed gemaakt, ik moet toch eigenlijk wel weten dat ik niet al te veel tijd in een stad moet plannen. Tegen 18.00 uur zijn we terug in het hotel, een relaxte avond in het vooruitzicht.

1. Toon en coba:
    18 oktober 2018
    Mooie vakantie. De foto's zien er erg mooi uit!
    Nog veel plezier met de rest van jullie vakantie!
    Groetjes Ome Toon en Coba