Woensdag 22 Maart. Arrecife en Puorto del Carmen.

22 maart 2023 - Guatiza, Spanje

Gisteren was een dag waarop wat meer gepland was, vandaag gaan we het wat rustiger aan doen. We gaan naar de hoofdstad Arrecife, kijken of er leuke winkeltjes zijn. Mam vindt dat altijd leuk, dus hop naar Arrecife. De auto parkeren we op een open terrein vlak bij de boulevard. Op mijn vraag wat het kost: dat is vrijwillig, geen vaste prijs🙂 Als we terug zijn geeft Ruud € 3, ongeveer een  € 1 per uur. We hebben nog niet voor parkeren betaald het is overal gratis.

Eerst een wandeling over de boulevard, de broodjes hangen al klaar.

Broodjes hangen al klaar

en langs de binnenhaven.

Haven van ArrecifeHaven van ArrecifeHaven van Arrecife

Daarna het (kleine) centrum in.  Het stelt niet veel voor maar is prima om een uurtje rond te kijken. Uiteraard koffie op een terras

20230322_174441

en dan naar Puerto del Carmen. Dit is een wat grotere plaats vlak bij Arrecife,  hier is het een stuk toeristischer. Langs het water allemaal bars en restaurants en ondanks de tijd ( het is nog geen 12.00 uur ) genoeg bier en wijn op de tafels. Veel Engelsen hier. Ook hier wandelen we rond en op een van de terrassen lunchen we. Lekkere salade met tonijn voor Ruud en mij en met kip voor mam. We zitten hier goed. Na de lunch lopen we nog even rond, maar dan hebben we het ook wel gezien. Zo in de smalle straatjes loop je in de zon en uit de wind, het is best warm. Daarom besluiten we om langs de supermarkt te gaan en dan terug naar huis. Omdat we vanmiddag meer hebben gegeten dan we anders 's middags doen halen we voor vanavond een kipburger met vers brood. Wat salade erbij, dat is een lekkere maaltijd.

Al met al is het toch bijna 15.00 uur als we terug zijn. We hebben niet veel gedaan maar je merkt toch dat dit slenteren vermoeiender is dan een stevige wandeling. Maar gelukkig hoeven we ook niets meer🤣. De temperatuur is hier wat lager, het waait meer en zon verdwijnt steeds achter de wolken.

Nog een paar foto's van het natuurlijke zwembad voor onze deur. Dit is aangelegd, loopt vol als het vloed is. Aan deze kust kun je anders de zee niet in door de rotsen. Dat zien we op meer plekken.

Natuurlijk zwembad bij ons huisNatuurlijk zwembad bij ons huisNatuurlijk zwembad bij ons huis

We eindigen de dag super relaxt met ons boek. Morgen weer wat actiever!

20230322_151345