Zaterdag 20 oktober Denver- Chicago -Amsterdam

20 oktober 2018 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Overnachting in het vliegtuig                                                                                            Gereden 45 mijl / 72 kilometer naar het vliegveld                                                Temperatuur in Amsterdam 16 graden

Helaas, de vakantie is voorbij. We kijken terug op een relaxte reis door nieuwe gebieden. Colorado is zo goed als nieuw, in April zijn we een paar dagen in Colorado geweest maar dat was noordelijker.In New Mexico zijn we vaker geweest maar niet in dit gebied. Helaas was het weer minder goed dan we hadden verwacht. De gemiddelde temperatuur in Oktober zou tussen 15 en 20 graden zijn met koude nachten. Thuis al een paar keer naar de voorspelling gekeken en al gezien dat het kouder zou zijn, we waren dus voorbereid. Maar dat de temperatuur de hele vakantie nauwelijks boven 10 graden is geweest ( weinig zon ) is wel jammer. Maar niets aan te doen, de vakantie was er niet minder om we laten ons niet door het weer beinvloeden. Colorado heeft een mooie natuur, maar we zijn het met elkaar eens dat bergen en bomen niet ons ding is. We houden allebei meer van de bizarre rotsen en verre uitzichten van het zuidwesten, maar zullen Colorado vast nog wel eens voor een paar dagen in een route opnemen.                                                                                                                                    Het is al een paar jaar geleden dat we met de auto rond hebben getrokken, we gaan nu steeds met een camper. We waren benieuwd hoe dit ons zou bevallen en wat we nu als voordelen / nadelen van een camperreis t.o.v. een autoreis zouden ervaren.                      *  Met een camper ben je vrijer en flexibeler, we hebben in grote lijnen een route maar boeken niets. Ook staan we zo veel mogelijk op mooie plekken in de natuur en vermijden we steden. Met de auto zijn de hotels, die in steden of buitenwijken liggen, geboekt en ligt alles meer vast. Natuurlijk hoef je de hotels niet te boeken maar wij wilden wel een beetje luxe hotels en hebben ervoor gekozen dit wel te doen.                    * In de camper kook ik zelf, ook in de vakantie willen we gezond en licht eten. In hotels ben je afhankelijk van wat in de buurt aan restaurants te vinden is. Na een paar dagen ontdekten we bij de City Market en de Safeway dat zij een ruim assortiment aan verse kant en klaar maaltijden verkopen. Dit hebben we afgewisseld met restaurants dat is goed bevallen.                                                                                                                                * Als we in de loop van de dag willen relaxen is de camper prettiger omdat je dan echt je eigen plek hebt en lekker buiten kunt zitten. In deze vakantie waren de hotels wel prima omdat het koud was.                                                                                                         * Conclusie: onze voorkeur gaat uit naar de camper maar als het kouder is, zijn hotels een goed alternatief. Voor dit jaar is de pret voorbij, maar de volgende vakantie is al weer geboekt😄 In maart gaan we weer een camper wegbrengen van Chicago naar Las Vegas het plan is om dan via the Deep South ( Nashville / Memphis  / New Orleans/ Texas / New Mexico / Arizona ) richting Las Vegas te gaan. Weer een heel nieuw gebied, ik heb een hele winter om alles uit te zoeken. Als je het leuk vindt om ons dan te volgen meldt je dan aan op de mailinglijst, ik ben van plan weer een blog bij te houden.

1. Nadia Schröder:
    21 oktober 2018
    Genoten zo te zien, mooi geschreven ook, hoop dat wij ook een keer die kant op gaan, lijkt ons ook fantastisch.