Zondag 19 maart. Naar de zuidkust.

19 maart 2023 - Guatiza, Spanje

We hebben geen telefoonverbinding in onze "uithoek" van het eiland. Er staat wel een router in het huis dus internet werkt wel. Iedereen thuis maar even laten weten dat ze ons niet altijd kunnen bellen maar appen kan wel.

Vandaag gaan we naar Playa de Papagayo in het zuiden van het eiland.  Het schijnt het mooiste strand van Lanzarote te zijn omringd door een prachtige klif. Maar eerst rustig aan de dag beginnen.Rond 07.30 uur zijn we wakker. Ontbijtje met Griekse yoghurt en banaan voor mam, Griekse yoghurt met muesli voor mij, crackers met kaas voor Ruud. Koffie / thee / jus d'orange...,..het lijkt wel een hotel. En dat allemaal op zo’n prachtige plek, wat is dit toch genieten.

Na het ontbijt even langs de supermarkt voor verse broodjes voor de lunch en we kunnen gaan. De rit naar het zuiden gaat over een mooie weg, we genieten volop van het mooie landschap. Waar je ook kijkt, je ziet overal de ruige natuur en de zee is nooit ver weg. Af en toe door een dorpje, de huizen zijn hier allemaal laag en wit.

Het strand is onderdeel van het natuurgebied Monumento Natural de Los Ajaches en voor € 1 pp krijgen we toegang. Het laatste stuk van de weg is onverhard maar goed te doen. We rijden rechtdoor tot we bij een kleine parkeerplaats komen, er loopt ook nog een weg naar links dat doen we straks wel. Een mooie kleine baai met een zandstrand, helderblauw water en dan die zwarte kliffen eromheen, wow!

Playa de PapagayoPlaya de PapagayoPlaya de Papagayo20230319_115102

We lopen eerst een stuk omhoog, het is best steil. Mam wordt dit jaar 77 maar zonder stoppen en zonder problemen komt ze boven💪

Playa de PapagayoPlaya de PapagayoIMG-20230319-WA0001Playa de Papagayo

We genieten een poosje van het mooie uitzicht, wandelen nog wat rond en dan weer naar beneden naar de baai.

20230319_114719

Een eindje verderop staan een aantal campers, een super plek om te staan. De temperatuur is prima maar net als gisteren waait het stevig. Dat maakt het soms wel wat frisser maar toch prima zo. Nog even de andere weg ingeslagen die komt bij een grote parkeerplaats uit met nog 2 mooie baaitjes. In de zomer zal het hier wel druk zijn.

Nog wat verder naar het zuiden staat de vuurtoren van Punta Pechiguera, hier is onze lunchplek. We komen nu wel door het toeristische deel van Lanzarote, kan ook leuk zijn maar niet ons ding. Bij de vuurtoren, op een rots met uitzicht op zee, eten we onze meegebrachte verse broodjes.

Op de terugweg drinken we bij een klein tentje een heerlijke koffie, kost maar €1. Lekker om zo alle tijd te hebben. Onderweg nog wat boodschappen en tegen 15.30 uur zijn we weer terug. Mam gaat lezen en Ruud en ik lopen nog een stukje langs de kust.

En dan is het tijd om een wijntje/ biertje te drinken en gaat Ruud Formule 1 kijken. Er is nog pasta over van gisteren, salade erbij en we hebben weer een heerlijke maaltijd.

Ik had thuis van alles uitgezocht, mam is ook enthousiast geworden en zoekt van alles op internet. Blijkt dat vandaag in Teguise aan de kust een markt was, daar houdt ze wel van. Helaas hebben we die gemist maar ik vind het leuk dat ze ook van alles uit gaat zoeken🤗

1. Christine:
    19 maart 2023
    Ziet er goed uit Friedi! Wat leuk en fijn dat je moeder mee is, bijzonder zeker om dit zo samen te doen? Mijn moeder is afgelopen week 80 geworden, gelukkig ook nog fit - maar dat zijn wel weer momenten dat je je beseft dat het fijn is dat ze er nog zijn! Genieten jullie daar maar lekker, ik geniet op afstand mee!
  2. Ruud en Friedi:
    19 maart 2023
    Hé Christine, het is zeker bijzonder om dit te doen. Mijn vader is vorig jaar overleden en nu is het fijn om dit samen met mijn moeder te doen. Ze mist mijn vader natuurlijk maar geniet gelukkig ook van alles wat ze nog kan. En wij vinden het ook leuk om samen een weekje weg te zijn en tijd voor elkaar te hebben.