03. 05 oktober Salt Lake City / Antelope Island

10 april 2021 - Antelope Island, Verenigde Staten

Salt Lake City is vernoemd naar het nabijgelegen Great Salt Lake: een uitgestrekt zoutmeer. Het water is drie keer zo zout als zeewater, waardoor er maar weinig vissen in overleven. Durfallen weerstaan de geur en de vliegjes en gaan het meer in, bijvoorbeeld in Antelope Island State Park, bij de Antelope Island Marina. Een leuke ervaring; omdat het meer twee à drie keer zo zout is als de zee, blijf je er drijven. In Antelope Island State Park graast een grote bizonkudde en er leven gaffelbokken en dikhoornschapen. Het eiland is bereikbaar via een brug en per boot. Het Visitor Center ligt op circa een uur rijden vanuit Downtown Salt Lake City. Antelope Island is een van de tien eilanden in het Great Salt Lake. Het is 109 km³ groot en daarmee het grootste van de eilanden en biedt een ruim toevluchtsoord voor een van de grootste kuddes Amerikaanse bizons.  Het maakt deel uit van het Antelope Island National State Park en wordt een schiereiland bij extreem lage waterstand.

Vandaag staat dus Antelope Island SP op het programma, hier wel wat over gelezen maar eigenlijk geen idee wat het zou zijn. Het heeft ons positief verrast, het is erg mooi. De rit ernaar toe over de brug is al mooi. Beetje gewandeld en heerlijk op een rots voor ons uit zitten kijken. Uiteraard bizons gezien, maar ook een coyote.

Antelope Island State ParkAntelope Island State ParkAntelope Island State ParkAntelope Island State Park

Op een mooi plekje onze lunch gegeten. Weer terug bij het hotel relaxen bij het zwembad  ( het hotel heeft een zwembad op het dak ) . In de omgeving van het hotel wat gegeten en de rest van de avond blijven we in het hotel.

Overnachting:  Hotel Little America in SLC