Terugblik en definitieve route

29 maart 2019 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Terugblik:

Van de oorspronkelijke planning Chicago - Memphis - Hot Springs - Guadaloupe Mountains - Saguaro Oost - Saguaro West- Roosevelt Lake-Sedona -Death Valley - Las Vegas is weinig overgebleven. In het begin van de reis was het weer te slecht, m.n. door de regen en de slechte weersvoorspellingen zijn we van de route afgeweken.Kou is niet erg dat zijn we wel gewend maar als het regent en dan ook nog koud is kun je niets. Later in de reis nog weer e.e.a. gewijzigd ivm het bloeien van de wildflowers in de woestijn ( Prachtig! ) en de parken die we bij nader inzien ook willen zien ( Joshua Tree bv ) Dit is ook de reden dat we geen campings willen reserveren en alleen in grote lijnen een route hebben. Dat bevalt ons erg goed maar kost wel meer voorbereiding omdat ter plekke ook uitgezocht moet worden wat we willen zien / waar we willen wandelen / wat in de omgeving te doen is. Maar dat geeft niet, dat is een mooi klusje voor mij.Thuis tijdens lange koude winteravonden en onderweg is daar ook wel tijd voor omdat ik dan heel gericht kan zoeken.

In een telefoonwinkel kopen we een Amerikaanse telefoon met 1 maand gratis onbeperkt internet en bellen. We kunnen elkaar dan bereiken, zeker onderweg is dat makkelijk. Op google maps kunnen we tijdens de wandelingen ook zien waar we zijn. Omdat we veel op freecamp plekken staan is nergens wifi, ook daarom is het prettig onze eigen hotspot te hebben. En ik kan onderweg overnachtingsplekken zoeken.

Dit jaar hebben we voor het eerst bijna alleen op freecamp plekken gestaan. Dat deden we wel eerder maar niet zoveel. Het is ons erg goed bevallen we hebben op prachtige plekken gestaan en bijna niets betaald.

Op reisdagen bij de Walmart staan is ook prima.

Internet is wel essentieel voor deze manier van reizen, als je veel in gebieden bent waar weinig bereik is gaat dat niet.

Ik had op de Amerika facebook groep de tip gelezen om geen personal kit en keukenkit te reserveren maar zelf e.e.a van huis mee te nemen en de rest bij de Walmart te kopen. Dekbedovertrek, laken en linnengoed van huis meegenomen, de rest bij de Walmart voor $ 100. Dat blijven we doen, scheelt ongeveer € 100 en we kunnen kopen wat we echt nodig hebben.

8 staten doorkruist deze reis: Illinois /  Indiana / Oklahoma / Texas / New Mexico / Arizona / Californie / Nevada. Een paar keer een tijdsgrens gepasseerd waardoor de vakantie steeds een uurtje langer werd😊

Definitieve route:

Chicago - Terre Haute - Claremore- Amarillo - White Sands - Willcox - Saguaro Oost - Saguaro West - Joshua Tree - Boron - Red Rock Canyon State Park - Death Valley - Red Rock Canyon Conservation Area - Las Vegas

Gereden : 3000 mijl / 4.800 km. Getankt voor $ 870. Van de 21 campernachten 6x op een camping gestaan, totaal $ 175.

We hebben weer een heerlijke vakantie gehad het lijkt wel of we ieder jaar meer genieten. Dit jaar was de ultieme campertrip: niets reserveren, per dag bekijken waar we gaan staan en ter plekke de route omgooien als we wat anders bedenken.

1. Kees Bakkenes:
    31 maart 2019
    Was leuk om jullie vlog / log te volgen, kon ik een beetje mee genieten van de reis.
    Hartelijke groeten Kees.
  2. Nadia Schröder:
    2 april 2019
    Heerlijk, nu nagenieten en de volgende reis plannen. Mooi om jullie zo te volgen.
    Groetjes Nadia
  3. Ina:
    2 mei 2019
    Bedankt voor de Joshua tree tip BLM campingplek, was heel mooi, zo ook Holloman Lake bij White Sands 👍