Dag 20 dinsdag 26 maart wandelen in Lovell Canyon

26 maart 2019 - Red Rock Canyon National Conservation Area, Verenigde Staten

Een wandel / relaxdag vandaag. Dit is een prachtige omgeving om te wandelen. Er lopen geen trails maar er zijn wel diverse zandpaden, dus Ruud zet de plek van de camper vast als beginpunt en we kunnen op pad. We zitten hier tegen een bergkam aan ( 4900 feet /  1600 meter ) en we lopen een hele tijd over de bergkam. Dat is goed te doen we lopen over een zandpad.

Wandeling in Lovell CanyonWandeling in Lovell Canyon

Onderweg zien we op diverse plekken tenten staan, er wordt hier veel gekampeerd. Het lijkt erop dat sommige plekken zelfs mensen wonen ( of in ieder geval lang staan ) ze hebben zelfs zonnepanelen bij de camper. Als we ruim 2 uur gelopen hebben gaan Alwie en Agnes terug, wij gaan nog een andere bergkam op. Mooi uitzicht het is de klim wel waard.

Wandeling in Lovell CanyonWandeling in Lovell Canyon

Uiteindelijk ruim 3 uur gewandeld, terug bij de camper koffie en een broodje. Rest van de middag genieten van de mooie plek.

Na de wandeling genieten van het nietsdoen

Overnachting:  BLM Lovell Canyon Spring Mountain ( west van Las Vegas ) kosten $ 0. Gereden 0 mijl / 0 km. Temperatuur min 7 max 19 zon / deels bewolkt

1. Ina:
    2 mei 2019
    Zo te zien vonden jullie Lovell canyon road wel okay. Wij hebben hier 1 nacht met Pasen gestaan, het was best druk dus wij stonden vrij dicht langs de weg, ik vond dat er niet heel veel plekken waren en er niet overal prettige mensen stonden, voelde me niet heel veilig, dit werd later ook beaamd door kennissen uit Las Vegas, hebben jullie dit niet gehad? Misschien was het ook omdat het Pasen was en vrij druk.
  2. Ruud en Friedi:
    3 mei 2019
    Hoi Ina
    Wij hadden deze ervaring niet maar toen wij er waren was het heel rustig. Wij stonden op een zijweg met onze 2 campers en een eindje verderop stond 1 camper. Jammer wij vonden het juist een mooie plek.