Vrijdag 24 Maart. Laatste plekjes die we nog willen zien.

24 maart 2023 - Guatiza, Spanje

Laatste dag alweer, wat gaat de tijd toch snel! Vanochtend vroeg eerst inchecken, we zitten weer naast elkaar en nu op rij 3. Mooi dat is in ieder geval klaar.

Vlak bij ons huis is de cactus tuin, in de tuin staan duizenden soorten cactussen die van over de hele wereld afkomstig zijn. Maar omdat we, zoals gewoonlijk, vroeg op zijn en de tuin maar 5 minuten rijden is zijn we te vroeg. De tuin is nog gesloten, nou ja dan doen we dat vanmiddag wel.

Langs de LZ 404 , dat is  weg naar Teguise ( in het binnenland, niet aan de kust ) zijn mooie rotsformaties te vinden, Stratified City. Niet te missen, mooi om een tijdje rond te dwalen.

Stratisfied CityStratisfied CityStratisfied CityStratisfied CityStratisfied CityStratisfied CityBij Stratisfied City

Teguise is een leuk plaatsje om te bekijken, een mooi plein rondom de kerk en kleine straatjes met leuke kleine winkeltjes. We dachten hier zo doorheen te zijn maar brengen  er toch een behoorlijke tijd  ( inclusief koffie op een terras) door. De kledingwinkeltjes zijn een stuk leuker dan in Arrecife. Mam en ik nemen de tijd en kopen allebei wat. En als reisleidster krijg ik een leuk shirt kado😍 Ruud zit geduldig op een bankje op ons te wachten en vermaakt zich met mensen kijken.

TeguiseTeguiseTeguiseTeguiseTeguise

Vandaag is het plan om uitgebreid te lunchen, dan hoeft er de laatste avond niet gekookt te worden. Eerder deze week waren we bij de jachthaven van Puero Calero, hier gaan we lunchen. Mam heeft fish and chips, Ruud kipfilet met bbq saus en ik kipfilet met champignons in knoflooksaus. Frietjes erbij, het smaakt heerlijk. Ook hier nemen we ruim de tijd we zitten zeker 1,5 uur aan tafel.

Op de terugweg nog een paar laatste boodschappen. Eigenlijk staat de cactus tuin nog op het programma, het is al bijna 16.00 uur en niemand heeft er nog zin in. Dus......we doen niets meer en gaan naar huis om te relaxen. Vanavond eten we niets meer, alleen een cracker bij de koffie is genoeg.  Douchen, inpakken en dan is de vakantie toch echt voorbij. Morgen vetrekken we om 08.00 uur, we vliegen om 11.00 uur. Mooie tijd, zijn dan om 16.20 uur weer in Eindhoven.

Het was een zeer geslaagde vakantie met ons 3tjes en we zijn het erover eens: volgend jaar gaan we weer een weekje🥰

1. Gerard Staals:
    25 maart 2023