Dag 21. Vrijdag 30 Juni van Druten naar huis en terugblik

30 juni 2023 - Druten, Nederland

Vanmorgen vroeg de camper ingeleverd helaas is onze prachtige vakantie nu echt voorbij.

Als we thuis zijn eerst de was aanzetten en boodschappen doen, het gewone leven begint weer. Maandag weer werken😪. Maar we kijken terug op een heerlijke vakantie.

Het reizen met een camper kennen we alleen in Amerika en daar hebben we altijd enorm van genoten. Er was dan ook lichte twijfel hoe het reizen met een camper in Europa zou bevallen. Nou, die twijfel was niet nodig, we hebben van de eerste tot de laatste minuut genoten. Thuis weer van alles uitgezocht maar gaandeweg de reis kwamen we erachter dat dit niet nodig is geweest. We hebben steeds een paar dagen vooruit gekeken en de plek waar we willen overnachten als leidraad genomen. Daarbij soms ook wel gekeken wat ik had gevonden om te doen. Maar we zijn doordat we van mijn lijstje zijn afgeweken ook op hele andere plekken geweest. En daar dan gek genoeg de mooiste dingen gezien. Bijvoorbeeld in Munkfors de oude fabrieksgebouwen, die had ik niet in My Maps staan daar kwamen we toevallig. En de jachthaven in Henan, wat een prachtige omgeving. Hier wel van geleerd dat ik het echt los moet laten om alles van tevoren in kaart te brengen.

En al in het begin van de reis waren Ruud en ik unaniem: de vakantie volgend jaar gaat weer met een (gehuurde) camper.  Dan gaan we een buscamper huren, want het is ons plan om, als we over een paar jaar stoppen met werken, een buscamper te kopen. En zo kunnen we het mooi uitproberen.

Het weer was echt top, daar hebben we geluk mee gehad. Het heeft maar een paar keer geregend. Verder alleen temperaturen boven de 20 graden.

Van de muggen hebben we ook niet zoveel last gehad. Soms in de avond maar dan werd het ook killer zodat het niet erg is om naar binnen te gaan.

De Park4Night app en Campercontact zijn onmisbaar. Vooral Park4night vind ik erg prettig omdat je ook kunt selecteren op boerenbedrijven en locatie in de natuur. We hebben geprobeerd om op de kaart of Google Maps overnachtingsplekken te vinden maar dat is niet gelukt. Waarschijnlijk zaten we daarvoor niet in het goede gebied. Maar dat geeft niet we hebben nu ook prachtige plekken gehad. Gemiddeld nog geen € 20 per nacht betaald.

Totaal hebben we 3.557 km gereden

1. Walter:
    30 juli 2023
    Veel plezier met het reizen in Europa!
  2. Ruud en Friedi:
    30 juli 2023
    Dat gaat zeker lukken. Waarschijnlijk volgend jaar naar Frankrijk, er is zoveel te zien!