Dag 05. Vrijdag 29 Maart. Weer naar huis

29 maart 2024 - Rome, Italië

We hebben de tijd vanochtend, kunnen rustig aan doen. Na het ontbijt pakken we de koffers weer in. Nog even naar de supermarkt om broodjes voor op het vliegveld te kopen. Als we buiten komen is het al warm, de jas is niet nodig. We wandelen een stukje en gaan dan naar de supermarkt en terug naar het appartement. De jassen gaan toch maar in de koffer, daar hebben we alleen maar last van.

Op het treinstation is het uiteraard weer erg druk. Nu we op het station zijn wijzig ik de vertrektijd en check ons in. Maar als we door de poortjes willen gaan die niet open🙈 Even navragen en door een ander poortjes mogen we doorlopen zonder ons ticket te scannen. Op het perron in het nog onduidelijk of we van spoor 23 of 24 vetrekken. Ik ga het navragen en het antwoord is 24. We gaan daar staan wachten maar dan zie ik opeens op perron 23 de aankondiging van de Leonardo Express. Snel mam, doorlopen, we moeten weer helemaal terug! Er staan meer mensen op 24 te wachten die nu ineens opschieten om op het goede perron te komen. Beetje verwarrend allemaal maar het is goed gekomen. Maar ik heb het er wel warm van gekregen,  als je niet in de trein zit waarvoor je hebt ingecheckt vervalt je ticket of krijg je een boete. En dat is toch wel jammer van het geld want je zult toch een nieuwe moeten kopen. Achter ons zit een man met zijn zoontje en die heeft een verkeerd ticket. Hij krijgt een boete van € 50! Is ook een toerist en legt in zijn beste Engels uit dat iemand van het personeel hem geholpen heeft omdat hij niet wist welk ticket hij moest hebben. Maar de conducteur is onverbiddelijk, nu betalen en anders wordt de boete € 100.  Op de heenreis kreeg ook al iemand een boete van € 50 omdat die in een eerdere trein zat als waarvoor was ingecheckt. Ze zijn erg streng, volgens mij krijgt iedere treinreis wel iemand een boete.

In de trein is het niet druk, en na een half uurtje zijn we op het vliegveld. Dan is het nog een behoorlijk stuk lopen naar de goede terminal. Inchecken gaat vlot, bij de security staan we wel even in de rij. We moeten naar gate A, het nummer is nog niet bekend. In het midden staan stoelen, gate A1 tm A27 is de ene kant op en vanaf gate A28 de andere kant. Daarom blijven we maar in het midden zitten en vermaken ons met spelletjes op de telefoon en mensen kijken.

Als we geland zijn duurt het nog ruim een kwartier voordat het vliegtuig stil staat. Bij de bagageband duurt het ook nog wel een minuut of 20. Als we de koffers hebben stuur ik Ruud een appje.  Die is al in de buurt en komt naar Vertrek hal 1 om ons op te halen, we gaan buiten staan wachten dan kan hij ons zo oppikken.

Onderweg gaan we bij de Mac nog wat eten en om 20.30 uur is Mam thuis. Nog even zitten en dan gaan wij ook naar huis.

Het waren heerlijke dagen, echt mooi om op terug te kijken. Zoals dat tegenwoordig heet : "Making Memories".

Vanuit het vliegtuigVanuit het vliegtuig

Jouw reactie