Dag 19 maandag 25 maart van Pahrump naar Red Rock Canyon National Conservation Area

25 maart 2019 - Red Rock Canyon National Conservation Area, Verenigde Staten

Vanmorgen uitgeslapen tot zeker wel half 8.......vandaag geen lange reisdag en niets speciaals op de planning. Weer terugrijden naar Tecopa voor de dadelfarm zien we niet zitten, we doen rustig aan vandaag. Na het ontbijt eerst nog een keer een kopje koffie, daarna gaan we weer. Ruud heeft gisteren uitgezocht waar we kunnen dumpen/vullen. Het is de bedoeling om niet meer op een camping te gaan staan maar 3 nachten in Red Rock Canyon National Conservation Area ( ten westen van Las Vegas ) te gaan staan. Op een camping in Pharump kunnen we dumpen, kost $10. Daarna meteen gas laten vullen dan hoeft dat in Las Vegas niet meer. Voor de laatste keer deze vakantie naar de Walmart, nog een koffie en een ijsje bij de Mac en we zijn er weer klaar voor. Ik had 2 plekken gevonden, Sandy Valley Road, vanuit Pahrump een zijweg rechts van State Road 160, dit was niks. Een rommeltje overal lag vuil en vrij dichtbij de weg. Doorgereden naar de 2e plek een paar mijl verderop links de Lovell Canyon Road in. En deze is prachtig, een van de mooiste plekken waar we hebben gestaan.

Lovell canyon Mountain Springs BLMLovell canyon Mountain Springs BLM

Heel rustig alleen een paar tentjes in de buurt en een prachtig uitzicht. Hiervandaan is het maar een half uurtje rijden naar het visitor centrum van Red Rock Canyon waar diverse wandeltrails starten. De zon schijnt, weinig wind, kortom een prima plekje voor 3 nachten. Vanmiddag niets meer gedaan, alleen wat gelezen en in de nabije omgeving van de campers rondgewandeld.

Lovell canyon Mountain Springs BLMLovell canyon Mountain Springs BLM

Overnachting:  BLM Lovell Canyon Spring Mountain ( west van Las Vegas ) kosten $ 0. Gereden 40 mijl / 64 km. Temperatuur min 5 max 18 zon.