Dag 21 woensdag 27 maart wandelen in Red Rock Canyon Conservation Area

27 maart 2019 - Red Rock Canyon National Conservation Area, Verenigde Staten

Vandaag is onze laatste volledige vakantiedag ( morgen wassen en camper schoonmaken, vrijdag camper inleveren ) dus we genieten nog maar eens optimaal. Wandelen in Red Rock Canyon is het plan voor vandaag, eerst naar het Visitor Centrum voor info. Een vrij nieuw gebouw door de grote panorama ramen kijk je op de rode rotsen, een mooi gezicht! De vrijwilliger die ons helpt ( Bill ) is 70+, hij heeft er lol in en heeft hele verhalen, een tijdje met hem gekletst. Het is een rondrit van 12 mijl / 20 km met op diverse punten een stop voor een wandeling. Het is erg druk, dit park is een half uurtje rijden van Las Vegas. De Calico Tanks Trail is 2,2 mijl / 3,5 km, we lopen hier niet alleen..........maar dan nog is het een mooie trail, gaat af en toe wel steil omhoog en een beetje klauteren over de rotsen.

Calico Tanks Trail in Red Rock CanyonCalico Tanks Trail in Red Rock CanyonCalico Tanks Trail in Red Rock Canyon

Na de wandeling is het tijd voor de lunch gelukkig is er bij de picknick tafels een camperplekje vrij. Rustig gegeten, het rondje afgemaakt en weer terug naar Lovell Canyon Road. Op de parkeerplaatsen waar andere wandelingen starten was geen plekje meer voor ons vrij. Rest van de middag relaxen en als het tijd is voor een wijntje gaan we bij Alwie en Agnes buurten, altijd weer gezellig.

Samen een wijntje drinkenAgnes, Alwie en RuudSamen een wijntje drinkenAlwie en Friedi

Overnachting:  BLM Lovell Canyon Spring Mountain ( west van Las Vegas ) kosten $ 0. Gereden 70 mijl / 112 km. Temperatuur min 6 max 20 zon / deels bewolkt