03. 14 tm 19 April Moab - Goosenecks SP - Capitol Reef NP - Goblin Valley SP

15 mei 2021 - Goblin Valley State Park, Verenigde Staten

We verlaten Moab via Highway 191 naar het zuiden, onze volgende bestemming is Goosenecks State Park. Hier blijven we 2 nachten, wandelen een beetje in de omgeving , lezen , relaxen, kampvuurtje, genieten! Daarna, via de 261 Moki Dugway, naar Natural Bridges NM. Over de Moki Dugway twijfelden we wel even, maar Ruud en ik hebben deze weg al 2x eerder gereden. Wel met een auto, maar we hebben nu maar een kleine C22 camper, dus dat moet lukken. En inderdaad, dat lukt zonder problemen. We zijn blij dat we het hebben gedaan,  het is een mooie weg en het scheelt heel wat mijlen omrijden.

In Natural Bridges NM nemen we alle tijd om van de uitzichtpunten te genieten, maar we maken ook diverse wandelingen naar de bruggen toe.

Natural Bridges NMNatural Bridges NM

Natural Bridges NM

Aan het eind van de middag gaan we verder via de prachtige SR 95 richting Hanksville. We hadden op een vorige reis al eens gezien dat het, een eindje voorbij de Hite Crossing Bridge, op de scenic rest area is toegestaan om te overnachten. Dit is het doel voor vanavond. Eerst stoppen we net voorbij de brug om rond te kijken en foto's te maken van het gebied

Hite Crossing Bridge SR 95

Colorado River Hite Crossing Bridge SR 95

Als we bij de overnachtingsplek aankomen begint het al te schemeren, en het waait behoorlijk. Even goed kijken hoe we de campers neerzetten, er is verder niemand. En ( uiteraard ) geen telefoon / internet bereik. We besluiten de campers achter elkaar te zetten in de hoop zo het minst last van de wind te hebben. Helaas waait het te hard om buiten te zitten.

Overnachting bij de Hite Crossing Bridge SR 95

Overnachting bij de Hite Crossing Bridge SR 95

Vannacht hebben Agnes en ik geen oog dicht gedaan, we hebben ons wel vergist in de kracht van de wind.  De mannen hadden natuurlijk nergens last van, hadden alle vertrouwen dat de campers niet om zouden waaien............'s Morgens is de wind gaan liggen en hebben we nog een hele tijd rondgewandeld en lekker in het zonnetje koffie gedronken. Het is echt een mooie plek, maar ik zal er niet snel meer overnachten😉

Na de koffie gaan we via SR 95 verder naar Capitol Reef NP, we gaan naar een camping in Torrey. De afgelopen dagen was het prima weer met nachttemperaturen ver boven 0. De camphost waarschuwt ons dat het gaat vriezen in Torrey, het kan wel -5 worden. Balen, want we hebben natuurlijk alles in gebruik. Nu moet het water uit de leidingen, we kunnen niet het risico lopen dat iets bevriest. We krijgen een fles antivries om in de leidingen te doen, dan zou het goed moeten gaan. Gelukkig staan we op een camping, dan is het verder geen probleem. We blijven hier 2 nachten.

In Capitol Reef maken we een aantal mooie wandelingen, het is wel koud maar de zon schijnt dus prima weer wat ons betreft.

Capitol Reef NPCapitol Reef NPCapitol Reef NP

Voordat we vertrekken spoelen we de leidingen goed door en vullen weer met water, we gaan naar Goblin Valley SP en daar is het een stuk warmer. In ieder geval ruim boven 0 in de nacht dus we hoeven niet bang te zijn dat de boel bevriest. Hier staan we weer op Goblin Valley Overlook Dispersed Camping BLM. Alwie en Agnes gaan naar het park, wij zijn er al geweest en vonden dit niet zo bijzonder om er nog eens naartoe te gaan. Wij maken een wandeling in de omgeving.  's Avonds weer een lekker kampvuurtje, helemaal top.