06. 09 oktober van Yellowstone via Grand Teton NP naar Dutch John ( Flaming Gorge )

13 april 2021 - Dutch John, Verenigde Staten

Vanmorgen al om 6.30 uur op, we hebben een lange rit voor de boeg.  Het is -7 graden, Yellowstone ligt op 2200 meter hoogte maar omdat we wel zon hebben is de lucht heel helder. Prachtig weer! Voordat we gaan, willen we bij de supermarkt wijn en chips kopen zodat we vanavond wat lekkers hebben. En in Utah kunnen we geen wijn in de supermarkt kopen, dus dit is handiger.  De supermarkt is ook al open, maar we moeten nog even wachten er mag nog geen wijn worden verkocht. Het is nog te vroeg😉 De regels mbt alcoholverkoop zijn in iedere staat anders en soms niet te volgen.

De rit gaat eerst weer door Yellowstone NP naar het zuiden en dan door Grand Teton NP. We hebben in Yellowstone heel veel dieren gezien, maar geen beren. Ineens zien we een rij auto's langs de kant geparkeerd staan. Ik kan niet goed zien waarom ze stoppen, er staan al wat mensen op straat, dus ik stap ook uit met mijn fototoestel in aanslag. Tussen de auto's door, goed te zien, een beer!

in Grand Teton NP

Ik blijf staan om foto's te maken, maar Ruud is daar niet blij mee en roept mij terug naar de auto. Hij heeft wel gelijk, je hebt geen idee hoe een dier zal reageren, maar het voelde niet onveilig doordat er zoveel mensen omheen staan. Onzin natuurlijk, als de beer zich bedreigd voelt kan er toch wel wat gebeuren. Toch maar snel de auto in en vandaaruit nog een mooie foto kunnen maken.

in Grand Teton NP

De rit door Grand Teton is erg mooi, we hebben geen tijd om het park echt in te gaan maar de route is ook al prima. Onderweg uitgestapt en een stukje langs het meer gewandeld.

in Grand Teton NPin Grand Teton NPin Grand Teton NP

De rest van de rit is ook mooi, we genieten. We stoppen regelmatig voor koffie / lunch / lekker even rondkijken. We rijden het laatste stuk in de schemering, zien langs de kant heel wat dode herten liggen. En regelmatig een aantal bij elkaar die willen oversteken dus het is opletten geblazen. Samen turen of er herten staan en zien opeens van alles voor een hert aan😂

Om 18.45 uur bij de lodge, het is eind van het seizoen, de receptie is al dicht. Er hangt een envelop op de deur met onze naam en de nr van de cabin. Help yourself dus. Geen probleem we vinden het makkelijk zo groot is het allemaal niet. Helaas is het restaurant ook gesloten daar hadden we geen rekening mee gehouden. De lodge ligt erg afgelegen, en na zo'n lange rit hebben we ook geen zin meer om op zoek te gaan naar een restaurant. Gelukkig hebben we nog brood over van de lunch, dus vandaag een broodmaaltijd. En natuurlijk chips en wijn......

Overnachting: Red Canyon Lodge, Flaming Gorge (Alpine cabins )

Cabin in de Red Canyon Lodge