09. 12 oktober Moab - Canyonlands NP

13 april 2021 - Canyonlands National Park, Utah, Verenigde Staten

Een paar feiten: Canyonlands: een kleurrijk landschap met ontelbare canyons, tafelbergen en grillige rotsformaties. Het park is onderverdeeld in vier gebieden, die elk hun eigen karakter hebben. Er zijn twee verharde toegangswegen: Highway 313 leidt naar Island in the Sky en Highway 211 brengt je naar The Needles. De andere gebieden zijn alleen toegankelijk voor wandelaars en auto’s met vierwielaandrijving. Island in the Sky is het best bereikbare en daarom populairste gebied van Canyonlands National Park. Het ‘Island’ is een 300 meter hoge mesa (tafelberg) die op steile zandstenen kliffen rust. Langs de verharde weg liggen meerdere stopplaatsen. Vanaf Grand View Point Overlook kijk je bij helder weer meer dan honderd kilometer ver. Green River Overlook is een ander prachtig uitzichtpunt. Je bereikt Island in the Sky via Highway 313 en de Island in the Sky Road.

OK, nieuwe poging voor de Canyonlands, in 2009 zijn we niet gegaan in verband met het slechte weer. En wat hebben we vannacht: regen en onweer! Maar we laten ons niet opnieuw door het slechte weer buitenspel zetten, regenjassen mee en maar hopen dat het met het onweren mee zal vallen. Want dat is wel een beetje eng natuurlijk. Het blijft wisselvallig, koud met soms felle buien, maar we hebben geluk en hebben toch 2 wandelingen kunnen maken tussen de buien door. Al van ver zagen we weer een bui aankomen, moesten nog wel een stukje naar de auto, dus tempo. Goed en wel bij de auto ging het weer hard regenen, ons broodje dus maar in de auto gegeten, dat is niet erg. Wat een mooi landschap, wat genieten om hier te zijn en wat zijn we blij dat we vanochtend gewoon zijn gegaan. Het slechte weer valt reuze mee, geeft juist mooie luchten en een beetje duistere sfeer.

Canyonlands NPCanyonlands NP

Canyonlands NP

Af en toe zelfs de zon nog, prima!

Canyonlands NPCanyonlands NPCanyonlands NPde wind is wel koudCanyonlands NP

Dit was echt een dag met een gouden randje, raken niet uitgekeken in deze prachtige omgeving.

Overnachting: Best Western Canyonlands Inn