1. 08 tm 13 Oktober Las Vegas - Valley of Fire SP - Zion NP

30 april 2021 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

In 2018 heb ik voor de eerste keer een reisverslag bijgehouden. Van de reizen 2009-2017 heb ik wel de route / overnachtingsplekken en natuurlijk de foto's, maar geen reisverslag. Omdat ik het toch leuk vind als deze reizen ook op het blog staan ( dan is het compleet )  zijn de verslagen van deze reizen gemaakt met behulp van oude aantekeningen en de zelf gemaakte route. Het is dus geen "live" verslag maar vanaf 2012 wel van dag tot dag, en geeft wel een goede impressie van de gemaakte reizen.

De campertrip van 2013 is toch wel heel goed bevallen, maar dat was niet zo'n lange reis. Nu willen we een langere campertrip maken en zoveel mogelijk in of vlak bij de natuurparken staan. In Utah zijn we nog lang niet uitgekeken, en een rondje Las Vegas - Las Vegas is snel beslist. Omdat we vanuit Las Vegas in ieder geval een tussenstop moeten maken, kiezen we ervoor om dit in Chicago te doen en er dan een kleine citytrip aan vast te plakken. Camper en vlucht geregeld bij het reisbureau, samen met de eerste overnachting in Las Vegas. Verder boeken we helemaal niets, we laten het op ons af komen. Wel hebben we een goed beeld van de route die we willen:

• 1. 08 tm 13 Oktober Las Vegas - Valley of Fire SP- Zion NP
  • 2. 13 tm 16 Oktober Zion NP - Kodachrome SP - Capitol Reef NP
  • 3. 16 tm 20 Oktober Capitol Reef NP - Goblin Valley SP - Dead Horse Point SP
  • 4. 20 tm 23 Oktober  Dead Horse Point SP - Moab - Goosenecks SP - Page
  • 5. 23 tm 26 Oktober  Page - Snow Canyon SP - Las Vegas
  • 6. 26 tm 29 Oktober Las Vegas - Chicago citytrip

Door de jetlag zijn we natuurlijk al heel vroeg wakker. Als het kantoor van de verhuurder open is, even bellen hoe laat we opgehaald worden ( rond 11.00 uur ) Op de vraag of we meteen kunnen komen als we zelf vervoer regelen wordt positief geantwoord, dat is geen probleem. Mooi, taxi geregeld en de camper ophalen. Eerst nog wel uitleg maar het gaat best snel en dan door naar de Walmart. We zijn van plan om veel in de natuur te blijven en de "bewoonde wereld" te vermijden. Daarom heb ik thuis al een boodschappenlijst gemaakt en gewapend hiermee gaan we zorgen dat de vriezer / koelkast en kasten vol komen. Voorlopig hoeven we geen boodschappen meer te doen. Dit is toch wel ideaal met een camper.

Valley of Fire SP

Onze eerste overnachting hebben we bedacht in Valley of Fire SP, daar zijn we in de loop van de middag en we vinden er een mooi plekje. Reserveren voor 2 nachten, dat gaat heel simpel: iedere plek heeft een nummer, er hangen enveloppen op het bord. Op deze envelop zet je het nummer van het plekje wat je hebt uitgekozen en de datum waarop je vertrekt. Geld in de envelop / strookje afscheuren /  envelop in het afgesloten kastje. Het strookje klem je op een houten bordje bij je plekje, zodat duidelijk is dat deze plek bezet is als je met de camper weg bent. Simpel maar effectief systeem. 's Avonds genieten we van een supermooie sterrenhemel, het is hier prachtig. We zijn al eerder in Valley of Fire SP geweest, maar dit is de eerste keer dat we hier ook overnachten. Het is heerlijk om zo midden in de natuur wakker te worden en te genieten van al het moois om ons heen.

Valley of Fire SP

De rest van de dag brengen we in het park door, maken een aantal mooie wandelingen en eind van de dag weer terug naar de campground.

Valley of Fire SPValley of Fire SPValley of Fire SP

Valley of Fire SP

Volgende dag rustig aan ontbijten, nog een kopje koffie en dan op weg naar Zion NP. Hier hebben we ook niets geboekt, maar ( uiteraard ) is in het park geen plekje vrij. Als je daar wilt staan moet je dat echt op tijd boeken. Maar we vinden een mooi ( maar duur 😒 ) plekje aan de rand van de campground aan het water op de Zion Canyon Campground in Springdale. Ook hier blijven we 2 nachten.

Zion Canyon Campground in Springdale

Hiervandaan lopen we naar de ingang van het park en nemen daar de shuttle bus. Maken een aantal mooie , niet al te zware wandelingen. Zion NP is een prachtig park, in deze tijd van het jaar is de temperatuur heerlijk. Niet te warm om te wandelen en met de drukte valt het ook wel mee.

Zion NPZion NPZion NPZion NPZion NPZion NP