10. 13 oktober van Moab naar Cortez ( Mesa Verde NP )

16 april 2021 - Cortez, Colorado, Verenigde Staten

Mesa Verde National Park is het enige Amerikaanse nationale park dat zijn status verwierf vanwege de cultuur. In Mesa Verde National Park krijg je een indruk van de levenswijze en cultuur van de Voorouderlijke Pueblo, een indianenstam die hier tot de dertiende eeuw woonde. Mesa Verde geniet internationale bekendheid vanwege de vijf grote nederzettingen die zijn gebouwd op beschutte plekken en in nissen in ravijnen. Ze staan op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Wil je de huizen bezoeken, houd er dan rekening mee dat je sommige alleen onder leiding van een ranger mag aandoen. Voor deze tours moet je vooraf tickets kopen in het bezoekerscentrum

Vandaag niet zo'n lange reisdag, het is 3 uur rijden naar Mesa Verde. Het weer is beter, nog wel koud maar geen regen meer dus we hebben geluk. We hebben 2 tours olv een ranger gedaan met uitleg over de historie van de site, dit is echt de moeite waard. Sommige stukken zijn wel wat inspannend. De parkweg over Chapin Mesa eindigt in de tien kilometer lange Mesa Top Loop Road, de weg was al afgesloten dus dat stuk hebben we helaas niet gezien.

Mesa Verde NPMesa Verde NPMesa Verde NP

Mooi park, zeker als je wat meer van de levenswijze en cultuur wilt weten, een aanrader.

Overnachting: Best Western Turquoise Inn & Suites