2. 13 tm 16 Oktober Zion NP - Kodachrome SP - Capitol Reef NP

30 april 2021 - Capitol Reef National Park, Utah, Verenigde Staten

Ik had al een en ander over Kodachrome Basin SP gelezen:  een relatief klein, onontdekt staatspark en staat bekend om zijn 67 losstaande rotspilaren, die soms wel vijftig meter hoog zijn. De witte, beige, gele, roze en rode rotsen vormen samen met de (vaak) strakblauwe lucht een prachtig plaatje. Vooral tijdens zonsondergang zijn de kleuren spectaculair, wat voor mooie fotomomenten zorgt - vandaar de naam Kodachrome. Laten we deze dan maar eens in de route opnemen!

Als we uit Springdale weggaan moeten we door de tunnel. Bestuurders van campers met een hoogte van 3,4 meter of hoger en / of een breedte van 2,4 meter of breder hebben een permit nodig om te mogen rijden door de Zion - Mount Carmel Tunnel op Highway 9. Een permit kost US$ 15,- en koop je bij de entrance stations bij Zion National Park. Per permit mag je twee keer door de tunnel rijden. De tunnel is toegankelijk voor dergelijke voertuigen vanaf 08:00 uur tot uiterlijk 20:00 uur (let op: de toegestane tijden om te mogen rijden door de tunnel variëren per periode). Als we bij de tunnel aankomen moeten we wachten, aan de andere kant wordt het verkeer tegengehouden. Als er geen verkeer meer door komt, mogen wij door, moeten in het midden van de tunnel rijden omdat deze smal is. Op het moment dat we de tunnel weer uitkomen hebben we de zon recht in het gezicht en Ruud ziet even helemaal niets meer  ( ik ook niet maar ik hoef niet te rijden.......) en hij gaat in een reflex naar rechts. Dat was wel eng want daar is een afgrond! Gelukkig niets gebeurd😎

Onderweg stoppen we regelmatig , het is een mooie route, en we komen aan het eind van de middag bij Kodachrome Basin SP aan. Er staat een bord "campground full" maar we lopen toch even naar binnen want je weet maar nooit. En inderdaad, we hebben geluk, er is nog 1 plek vrij. Deze is voor invaliden en wordt de hele dag vrijgehouden. Als aan het eind vd dag niemand op deze plek staat mag deze gebruikt worden. Lucky us! Hier blijven we 1 nacht.

Kodachrome Basin SP

Het is geen groot park en de volgende ochtend maken we een lekkere wandeling

Kodachrome Basin SPKodachrome Basin SP

Kodachrome Basin SP

Gaan daarna door naar Torrey ( bij Capitol Reef NP ) waar we een mooi plekje vinden op Sandcreek RV Park en Campground. Ook hier weer 2 nachten.

Capitol Reef NP

Capitol Reef NP

Het is inmiddels tijd om te wassen en de levensmiddelen voorraad weer aan te vullen. Wassen kan op deze camping en voor de boodschappen gaan we naar Loa. Hier is een redelijke supermarkt, prima de voorraad is weer aangevuld, tot Moab kunnen we wel weer vooruit.

In Capitol Reef NP een pittige wandeling met als beloning een prachtig uitzicht.

Capitol Reef NPCapitol Reef NP