Mam en Friedi samen naar Rome

15 maart 2024 - Braamt, Nederland

In een ver verleden hebben mam en ik diverse keren samen een Citytrip gedaan. We hebben mooie steden gezien (o.a. Wenen, Lissabon, Barcelona, Londen en Parijs) Door verschillende omstandigheden zijn we er mee gestopt en gingen we nog wel met z'n vieren, dus met Ruud en pap, weekendjes weg. In 2022 is pap overleden en in 2023 is mam met Ruud en mij mee naar Lanzarote geweest. Dat was erg gezellig en voor herhaling vatbaar. Dus eind 2023 gingen we eens kijken waar we in Maart naar toe zouden gaan. En kwam Ruud met het voorstel: als juliie nu eens met z'n tweetjes een Citytrip gaan doen.........goed plan! Mam wil nog graag eens naar Rome, ik ben er wel geweest maar ook alweer een aantal jaren geleden. Het is een prachtige stad dus de keus is snel gemaakt. Via booking.com heb ik een mooi appartement  gevonden in de wijk Monti, Urbana Lodge

Beschrijving van Monti : Een leuke wijk in Rome is Monti. Een levendige buurt vol koffietentjes, restaurants en boetieks, waar tegelijkertijd het dorpse karakter behouden is. Net als in de wijk Trastevere eigenlijk, maar in Monti heb je meer het gevoel nog echt tussen de bewoners van Rome te zijn, zéker overdag.

We vliegen maandag 25 Maart met ITA Airways om 11.55 uur van Schiphol en zijn om 14.10 uur in Rome. Vrijdag 29 Maart vertrek in Rome om 14.30 uur en we landen om 17.05 uur weer op Schiphol. Dit zijn mooie tijden om te vliegen, lekker relaxt zo. In Rome nemen we de trein, de Leonardo Express, en zijn dan in een half uurtje op station Roma Termini. Kwartiertje lopen naar ons appartement, prima.

Voor dinsdag tm donderdag heb ik tickets voor de Hop on Hop off bus geregeld, 3 dagen onbeperkt gebruik van de bus. ( tussen 09.00 uur en 17.00 uur )  De halte is op 5 minuten lopen van ons appartement bij de Basiliek van Santa Maggiore.

Met het uitzoeken van het appartement heb ik wel naar de locatie gekeken, maar heb mij niet gerealiseerd hoe centraal het ligt. Het is een super locatie!

We hebben er zin in, lekker op ons gemakje rondkijken in Rome. Nog even geduld😉

Jouw reactie