2.  10 tm 14 Maart Petrified Forest NP - Little Painted Desert - Sedona - Williams

7 mei 2021 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Het is een prima overnachtingsplek, vlak bij de ingang van het park. We laten onze camper staan en gaan met zn vieren in de camper van Alwie en Agnes. Als we niet doortrekken doen we het zo, om in een park achter elkaar aan te rijden is een beetje onzin. Lastig om voor beide campers een parkeerplek te vinden en dit is ook wel net zo gezellig. We brengen een heerlijke dag door in het park, de wind is wel koud maar de zon schijnt in ieder geval wel.

Petrified Forest NP / Painted DesertPetrified Forest NP / Painted DesertPetrified Forest NP / Painted DesertPetrified Forest NP / Painted Desert

Petrified Forest NP / Painted Desert

Als we op de terugweg zijn, vindt Alwie dat de camper niet goed meer rijdt. Stoppen en de mannen gaan op onderzoek uit. Wat blijkt: een lekke band! Dat is balen, met een camper is dat niet zomaar zelf te regelen. Langzaam en voorzichtig terug naar de overnachtingsplek we zijn nu wel blij dat het zo dichtbij is. In de souvenirshop vragen we of we mogen bellen, dat is geen probleem.  Road Bear lost het snel en netjes op, gelukkig zijn we dicht bij Holbrook, daar is een garage en er komt iemand om de band te verwisselen. Wat een geluk dat het hier is gebeurd en niet ergens op een afgelegen plek.

Volgende dag willen we naar Sedona. Onderweg eerst langs Little Painted Desert, wat is dit toch een mooi gebied.

Little Painted Desert

Little Painted Desert

Door naar Sedona, we hebben nog geen overnachtingsplek en gaan eerst in Sedona kijken of er wat vrij is. Helaas niet, maar ik heb op campendium gezien dat er in de omgeving boondockplekken zijn, dus we kijken straks wel. Eerst een mooie wandeling in het Red Rock SP

SedonaSedonaRed Rock SP

Red Rock SP

Na de wandeling naar downtown Sedona en hier een tijdje rondgeslenterd. Het is druk maar gezellig, en eind van de middag gaan we op zoek naar een overnachtingsplekje. Als we bij de plek aankomen die ik op campendium heb gevonden, twijfelen we meteen al. Het is niet zo groot en er staan een paar campers die er zo te zien permanent staan. We stoppen even, Ruud en Alwie stappen uit en lopen een rondje, maar het voelt niet prettig. We gaan weer, nu is het wel zoeken naar een camping maar uiteindelijk vinden we wat in Cottonwood Dead Horse Ranch SP.  Hier is het mooi en hebben we heerlijke plekken.

Enige nadeel is dat we de volgende ochtend weer terug naar Sedona moeten, maar ach het is maar een half uurtje rijden. Nog weer een mooie wandeling en even overleg wat we gaan doen. We willen de volgende dag naar de Grand Canyon, maar misschien is het toch wel handig om voor vanavond een camping te reserveren.  Ik ga bij het VC in het Red Rock SP vragen of ik mag bellen, en dat is geen probleem, dus 2 plekken gereserveerd op een camping in Williams. Dat geeft toch wel een fijn gevoel en we nemen nog alle tijd om van de omgeving te genieten. Als we op de camping aankomen is alles vol dus het was een goede keuze om te reserveren.