4.  18 tm 21 Maart Page - Zion NP - Snow Canyon SP

8 mei 2021 - Snow Canyon State Park, Verenigde Staten

Als we uit Page weggaan, kunnen we rustig aan doen. Het is maar 2 uur rijden naar Springdale ( Zion NP ) waar we hopen een plekje op de Zion Canyon Campground te vinden.  In het park zelf lukt niet, zeker niet met 2 campers. Maar op de campground zijn nog wel 2 plekken vrij, helemaal goed. We blijven hier 2 nachten en gaan vandaag wandelen. We lopen eerst naar het VC, kijken daar even rond en gaan dan de Watchman Trail lopen. Mooie wandeling en ook wel fijn dat we dit zo vanuit de camping kunnen doen. Maakt de wandeling wel wat langer natuurlijk, maar dat geeft niet. Springdale is een leuke plaatsje, in de avond wandelen we het plaatsje en en gaan een ijsje eten.

Volgende dag hebben we een volle dag in het park, we nemen de shuttlebus tot het eindpunt. Eerst lopen we richting The Narrows, gaan dit niet zelf doen maar wel leuk om hier te kijken

Zion NP

Vervolgens lopen we langs de rivier terug naar beneden, volgen zo ver mogelijk de rivier en als dit niet meer kan nemen we de shuttlebus weer terug. Al met al toch een paar uur gewandeld.

Zion NPZion NPZion NP

Zion NP

Als we weer uit Springdale vertrekken richting Snow Canyon SP nemen we de toeristische route. Onderweg komen we langs Quail Creek SP, daar stoppen we en gaan een tijdje op onze stoeltjes zitten genieten van de omgeving. Mooie lunchplek, hier zitten we echt lekker.

Quail Creek SP

Quail Creek SP

Geen haast, onze plekken in Snow Canyon SP zijn gereserveerd. Onderweg nog langs de Walmart in St George en dan door naar het park. Natuurlijk weer mooie wandelingen gemaakt en tijd genoeg om te relaxen.

Snow Canyon SPSnow Canyon SPSnow Canyon SPSnow Canyon SP

Snow Canyon SP

Ook hier blijven we 2 nachten, het is prima om door te trekken maar 2 nachten op 1 plek is ook fijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade