Shenandoah National Park - Luray Caverns - Blue Ridge Parkway

9 april 2021 - Braamt, Nederland

Tijd om Washington te verlaten en de natuur op te zoeken.
Shenandoah National Park ligt in een erg mooi gedeelte van de Blue Ridge Mountains, een voorgebergte van de Appalachian Mountains. De Skyline Drive is de enige weg die door het park loopt; deze weg loopt over de volle lengte van noord naar zuid door het park. Aan de zuidzijde sluit de weg direct aan op de Blue Ridge Parkway, een prachtige route van 469 mijl (754 km) lang die eindigt bij Great Smoky Mountains National Park.

Het is een prachtige rit door het Shanandoah National Park, we stoppen regelmatig om van de uitzichten te genieten en maken wat kleine wandelingen.

Onderweg in Shenandoah National ParkOnderweg in Shenandoah National ParkShenandonah National ParkShenandonah National Park

Shenandonah National Park

De Luray Caverns ( 101 Cave Hill Rd, Luray ) zijn de grootste kalksteengrotten van Oost - Amerika. We gaan mee met een rondleiding ( ongeveer een uur ) en kijken onze ogen uit. Prachtig! Omdat mijn foto's niet zo mooi zijn heb ik er 1 van internet geplukt, dit vind ik het mooiste stuk van de grotten.

luraycavernsdreamlakeLuray CavernsLuray Caverns

De volgende overnachtingsplek ( waarvan ik helaas de naam niet meer weet ) hebben we een volle dag om de omgeving te verkennen. We gaan rond met de auto en komen uit bij een heerlijk meer. We hebben een lekkere lunch mee en genieten van de zon het het lekkere plekje.

Onderweg ergens bij een meertjeOnderweg ergens bij een meertjeOnderweg ergens bij een meertje

Onderweg ergens bij een meertje

Via de prachtige Blue Ridge Parkway gaat het richting de Great Smokey Mountains. Onderweg stoppen we bij Mabry Mill , een watermolen bij  milepost 176.2 aan de Blue Ridge Parkway in Floyd County, Virginia. Absoluut een mooie stop en leuk om rond te kijken en foto's te maken.

Mabry Mill aan de Blue Ridge ParkwayMabry Mill aan de Blue Ridge ParkwayMabry Mill aan de Blue Ridge Parkway