Great Smokey Mountains - Savannah - Tybee Island

9 april 2021 - Braamt, Nederland

De Great Smokey Mountains zijn prachtig in de herfst, we genieten volop van de mooie kleuren en de wandelingen.

Great Smokey MountainsGreat Smokey Mountains

Great Smokey Mountains

Als we na het ontbijt willen vertrekken en de auto al helemaal vol hebben, gooit Ruud de achterklep dicht. Helaas voor ons............wij hebben geen van beiden de autosleutel, die ligt binnen in de kofferbak, en de auto is automatisch op slot gegaan. En nu?? Naar de receptie om te vragen of zij een oplossing weten, de sheriff wordt gebeld en die is er al vrij snel. En, als een volleerd autokraker, heeft hij met een speciale haak die hij in de auto had liggen via het raampje de auto open gekregen. Opluchting en een hele wijze les: eerst controleren waar de autosleutel is voordat je de klep dichtdoet.

Na al het natuurschoon van de afgelopen dagen is het weer tijd voor een stad, we gaan naar Savannah. Dit is een mooie, sfeervolle stad met veel historie. De binnenstad van Savannah wordt jaarlijks bezocht door miljoenen toeristen en is vanwege het historische belang tot National Historic Landmark gekroond. Het centrum bestaat uit meer dan twintig oude pleinen met allemaal een eigen rustieke sfeer die wordt ingegeven door de aanwezige gebouwen en monumenten. Bezienswaardige gebouwen (ook van binnen) zijn de Cathedral of St. John the Baptist, het Owens-Thomas House en het Mercer-Williams House. Een groene oase in het zuiden historische centrum is Forsyth Park, met een prachtige fontein, monumenten en tuinen.

Bomen met spaans mos in SavannahSavannahSavannahSavannahLeeuwenfontein voor de Cotton Exchange in Savannah

Historic Savannah Waterfront

Bomen met spaans mos in Savannah

Vanuit Savannah is het een leuke autorit naar Tybee Island. Even heerlijk langs het strand, er wordt volop gevist vanaf de pier. Het strand zelf is heel rustig.

Tybee IslandTybee IslandTybee IslandTybee Island

Tybee Island