03. 12 tm 18 September van San Diego via Joshua Tree NP naar Phoenix

24 april 2021 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

Als we uit San Diego vertrekken is de eerste stop Julian. In Julian is de Julian Apple Pie Company en de plaats is beroemd om zijn Apple Pie. Dus daar moeten we in ieder geval een kopje koffie met wat lekkers gaan scoren!

Appeltaart eten in JulianAppeltaart eten in Julian

Dan naar het Anza Borrego Desert State Park. Het plan was om hier te gaan wandelen, maar daar hebben we niet goed over nagedacht. Het is erg warm ( tegen de 40 graden ) en als we even buiten de auto zijn beslissen we al: dit wordt niets. Geen wandeling vandaag, en alleen wat foto's van de doorgaande weg.

Anza Borrego Desert State Park

Anza Borrego Desert State Park

We nemen de route naar 29 Palms langs de Salton Sea, nemen de South Entrance en rijden via de Pinton Basin Road ( CA 195 ) Joshua Tree NP naar het noorden.  Spotten al snel de mooie cholla cactus in de  Cholla Cactus Garden Nature Trail, een korte wandeling van 400 meter. Dit is een van de meest opzienbarende verzamelingen van de Cholla Cactus ter wereld.

Joshua Tree NP

Overnachting: Best Western Gardens Hotel at Joshua Tree National Park in 29 Palms ( het is erg warm: 37 graden ) Hier blijven we 2 nachten.

Best Western Gardens Hotel at Joshua Tree National Park

Volgende dag nemen we de ingang bij het Oasis Visitor Center en volgen daarna de Park Boulevard. Met de drukte in het park valt het erg mee, we kunnen rustig rondrijden, stoppen waar we willen en af een toe een korte wandeling maken. Het is te warm voor lange wandelingen.

Joshua Tree NPJoshua Tree NPJoshua Tree NPJoshua Tree NP

Joshua Tree NP

's Avonds halen we een salade bij de supermarkt en zoeken ( met onze stoeltjes ) een mooi plekje. Dit is echt heerlijk en doen we soms nog liever dan in een restaurant gaan eten. Alweer de laatste avond in 29 Palms, morgen gaan we weer verder.

Eigenlijk zouden we nu nog verder zuidelijk gaan naar Organ Pipe Cactus NM. Dit ligt tegen de Mexicaanse grens en omdat ik best wel wat last van de warmte heb en we toch niet gaan wandelen, besluiten we dat over te slaan. Misschien krijgen we er spijt van, maar voor nu is het een goede beslissing. We rijden naar Gila Bend want het hotel richting Organ Pipe Cactus NM was al geboekt, zijn daar in de loop van de middag en brengen de middag bij het zwembad door. En de volgende ochtend naar Phoenix via mooie wegen ( niet via de snelweg ).

Voor de Apache Trail hebben we een volle dag uitgetrokken, en dat is zeker de moeite waard. De Apache Trail in Arizona was een postkoetspad dat door de Superstition Mountains liep. Het werd de Apache Trail genoemd naar de Apache-indianen die dit pad oorspronkelijk gebruikten om door de Superstition Mountains te reizen.

Apache TrailApache Trail

Apache Trail

De overige dagen toeren we door de prachtige omgeving van Phoenix.

DSCN3016DSCN3030

Overnachting: Best Western Inn Suites & Hotel in Phoenix. ( het is erg warm: 38 graden ) Hier blijven we 3 nachten.

BW Inn Suites & Hotel